نرمش قهرمانانه یعنی حرکت کردن بین اقتدار و انعطاف

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون عمران گفت: نرمش قهرمانانه یعنی حرکت میان اقتدار و انعطاف، دولت تدبیرو امید می‌تواند ضمن حفظ اقتدار جمهوری اسلامی در مذاکرات گوناگون اعم از مذاکرات سخت، نرم و اصولی، این کلید واژه را در جهت تقلیل مشکلات کشور در عرصه سیاست خارجی شاخه‌سازی کند. .

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد فیروزی نماینده مردم نطنز در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در نطق میان‌دستور اظهار داشت: سال ۹۲ را با نام‌گذاری سال حماسه سیاسی و اقتصادی آغاز کردیم، در سالی که مردم در ۲۴ خرداد با انتخاب شعار تدبیر و امید دکتر روحانی را به عنوان رئیس‌جمهور برگزیدند و چشم جهانیان را با حضور پرشور خود خیره کرده و حماسه سیاسی را رقم زدند.  
 
وی افزود: مسئولان باید رویه اعتدال، وحدت و همدلی و با بکارگیری تمام امکانات بالقوه کشور گام‌های موثری در تحقق حماسه اقتصادی و بهبود وضعیت کنونی معیشتی مردم بردارند.  
 
نماینده مردم نطنز تصریح کرد:‌ سیاست بالفعل درآوردن امکانات بالقوه کشور در کنار بالفعل درآوردن امکانات است که می‌توان ایران توسعه یافته را رقم زند.  
 
فیروزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به رشد و توسعه علم اظهار داشت: موتور محرک هر کشوری در سیاست داخلی و توسعه ملی است، توسعه علمی در پناه کیفی نمودن آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است، کیفی کردن آنها، توجه به سه مولفه متون درسی، اساتید و فرهنگیان و محیط‌های‌ آموزشی با تغییر کیفی این عوامل می‌توان کشور را در رده جهان توسعه‌یافته قرار داد.  
 
عضو کمیسیون عمران ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر شأن معلمان، فرهیختگان و فرهنگیان آنچنان که باید از لحاظ روحی و روانی، رفاه و معیشت مورد توجه قرار گیرد، قرار نگرفته است.  
 
وی اظهار داشت: یکی دیگر از موارد بالفعل درآوردن امکانات بالقوه کشور در زمینه بهداشت و درمان است؛ نگاهی به جهان پیشرفته حاکی از رشد و توسعه آنها در این زمینه است، بیمارستان‌ها، تجهیزات پزشکی و ارائه خدمات به قشر متوسط و ضعیف حاکی از احترام و تکریم به روح انسان‌دوستی است، این در حالی است که در بیمارستان‌های ما خبری از حرمت و کرامت‌های انسانی وجود ندارد.  
 
فیروزی اضافه کرد: یکی دیگر از  عناصر بالفعل دراوردن امکانات بالقوه کشور در زمینه سیاست خارجی است، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ادامه سیاست داخلی است که در نظام بین‌الملل اشاره به قدرت نرم است لذا انتظار می‌رود تا ایران اسلامی به عنوان جبهه مقاومت بتواند از قدرت نرم و دیپلماسی عمومی و رسانه‌ها سود جسته و مشکلات را برطرف سازد.  
 
عضو کمیسیون عمران با اشاره به کلیدواژه نرمش قهرمانانه تاکید کرد: نرمش قهرمانانه یعنی حرکت میان اقتدار و انعطاف، دولت تدبیر و امید می‌تواند ضمن حفظ اقتدار جمهوری اسلامی در مذاکرات گوناگون اعم از مذاکرات سخت، نرم و اصولی، این کلید واژه را در جهت تقلیل مشکلات کشور در عرصه سیاست خارجی شاخه‌سازی کند.
 
نماینده مردم نطنز و قمصر اظهار داشت: دولت باید تلاش کند که عمق نفوذ ایران در صحنه بین‌الملل و با صلابت‌تر شود ضمنا از مواضع مقتدرانه و مثبت رئیس‌جهمور در سفر اخیر خود به سازمان ملل تشکر می‌کنم.  
 
فیروزی در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و از مسئولان خواستار پیگیری این مشکلات شد. 

انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.