نرم‌افزارهای سرقت شده سالانه ۱۱۴ میلیارد دلار ضرر می‌زنند

۷فروردین ۱۳،

 

مرکز تحقیقاتی International data Corp در مطالعه تازهی که برای شرکت مایکروسافت انجام داد به این نتیجه رسید که استفاده از نرم‌افزارهای جعلی و سرقت شده در مکان‌های کاری، سالانه بیش از ۱۱۴ میلیارد دلار به سازمان‌ها خسارت می‌زند. افزایش تهدیدهای امنیتی، ایجاد تداخل با نرم‌افزارهای مجازی خریداری شده، اختلال در عملکرد سیستم، پایین آمدن زمان فعالیت‌های سیستم، پشتیبانی و هزینه‌های تعمیر و همچنین استفاده از منابع IT از جمله مشکلاتی محسوب می‌شوند که در جریان نرم‌افزارهای تقلبی و سرقت شده به‌وجود می‌آیند. 
 
 
مرکز تحقیقاتی IDC برای به‌دست آوردن این نتایج بررسی‌های گسترده‌ای را روی ۹۷۳ فرد تصمیم‌گیرنده در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ انجام داد و در پایان گزارشی را با عنوان زیر منتشر کرد: «دنیای خطرناک نرم‌افزارهای تقلبی و سرقت‌شده». 
به گفته «کریس تورتورایس» (Chris Tortorice) یکی از مشاوران بخش جلوگیری از سرقت‌های نرم‌افزاری در شعبه مایکروسافت کانادا اعلام کرد بخشی از مشکلاتی که این روند به وجود می‌آورد این است که کاربران معمولی نرم‌افزارهای جعلی و تقلبی را روی دستگاه‌های موبایلی یا رایانه شخصی خود نصب می‌کنند و بدون آنکه این نرم‌افزار‌ها به هرگونه سیستم امنیتی مجهز شده باشند، ‌ آن‌ها را به سازمان خود می‌آورند. 
او گفت: «نرم‌افزارهای جعلی و سرقت شده ممکن است ارزان‌تر باشند، اما کیفیت آن‌ها پایین‌تر و احتمال نفوذ بدافزار‌ها در این قبیل نرم‌افزار‌ها بیشتر است. این به منزله یک اخطار است که IDC در بررسی تازه خود دریافته است ۳۸ درصد مدیران IT آگاه می باشند که کارمندانشان نرم‌افزارهای شخصی را روی رایانه‌های سازمان نصب می‌کنند». 
به گفته مدیران IT و مدیران بخش‌های اطلاعاتی شرکت‌ها و سازمان‌ها، تنها ۱۵ درصد از نرم‌افزارهایی که توسط کارمندان روی رایانه‌های شرکت نصب می‌شوند، فاقد مشکل می باشند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.