نرم‌افزار تشخیص زمان و مکان استرس

محققان آمریکایی اظهار داشتند که نرم افزار تشخیص استرس از الگوهای صدا به این امکان را فراهم می کند تلفن هوشمند کاربر را از این که کجا و چه زمانی دچار استرس شده مطلع کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، نرم افزار حس استرس (StressSense) توسط محققان اینتل در سانتا کلارا، کالیفرنیا تولید شده و یک برنامه اجرایی برای تلفنهای هوشمند است که به شما می گوید چه زمان و کجا با بیشترین استرس رو به رو شده اید.
این برنامه اجرایی در مرحله اول صدای فرد را بدون استرس بررسی می کند، درحالی که فرد آرام است و یک متن را طی سه دقیقه از یک کتاب می خواند.
پس از آن این برنامه می تواند این صدای ضبط شده را با اطلاعات خود بر حسب تغییرات فیزیولوژیکی چون افزایش سرعت صحبت و تغییرات در طیف فرکانس که همراه استراس ایجاد می شود، مقایسه کند.
برنامه “حس استرس” نمونه هایی از استرس را که در صدای فرد یافته در اختیار کاربر قرار می دهد.
براساس اظهارات هونگ لو از محققان اینتل، مدل استرسی که در این نرم افزار ارائه شده خود را با صدای محیطهای مختلف تطبیق می دهد.
در آزمایشهایی که با استفاده از صدای داوطلبان در مصاحبه های شغلی ساختگی انجام شد، مشخص شده که میزان صحت این برنامه تا ۸۱ درصد در فضای داخلی و ۷۶ درصد در فضای خارجی است که کیفیت صدا در آن چندان خوب نیست.
محققان درنظر دارند که این برنامه را با برنامه اندروید BeWell که از شتاب سنج، حسگرهای موقعیت یاب برای ثبت فعالیتها و میزان خواب افراد استفاده می کنند، مرتبط کنند.
کاربران می توانند با انتخاب یک گزینه این برنامه را فعال کند تا برنامه ” حس استرس ” در تمام روز به صدای آنها گوش کند، یا حتی می تواند در تنظیمات این برنامه گزینه ای را انتخاب کرد که این برنامه تنها صدای آنها را هنگام مکالمه تلفنی گوش کند.
لو اظهار داشت که محققانی که این نرم افزار را طراحی کرده امیدوارند که این بتواند آگاهی ما را از رویدادهای روزمره که موجب ایجاد استرس می شود افزایش دهد و به کاربر کمک کند که با این استرس مقابله کند.
این نرم افزار قرار است ماه آینده میلادی در کنفرانس یوبی کامپ در پیتزبورگ، پنسیلوانیا در آمریکا معرفی شود.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.