نروژ امن‌ترین کشور در برابر حملات بدافزاری

۹ م دیماه ،

فاوانیوز: شرکت امنیتی سوفوس برای سال ۲۰۲۲ پیش بینی می‌کند که حملات بدافزارها بیش‌تر برروی پلت فرم‌ها باشد و کمتر از طریق سوءاستفاده از سیستم‌های امنیتی قدیمی شرکت‌ها صورت بگیرد.
 
آخرین گزارش امنیتی شرکت سوفوس نشان می‌دهد که ۸۰ درصد حملات بدافزارها در سال ۲۰۱۲ از طریق پایگاه اینترنتی‌های معتبر اتفاق افتاده‌اند و از این پایگاه اینترنتی‌ها به پایگاه اینترنتی‌های مخرب هدایت شده‌اند.
 
شرکت امنیتی سوفوس بعضی از ملاحظات کلیدی سال ۲۰۱۲ را برجسته‌سازی کرده و مشکلاتی که در سال ۲۰۲۲ ممکن است اتفاق بیفتد را توضیح داده است که بر اساس آن به نظر می‌رسد با افزایش شدید در حملات مهندسی اجتماعی برروی کلیه پلت فرم‌ها، شاهد کاهش سوء استفاده از آسیب پذیری‌های بازار باشیم.
 
در این گزارش آمده است که سال ۲۰۱۲، سال پلت فرم‌های تازه و بدافزارهای مدرن بوده است. با توجه به این گزارش، بدافزارهای مدرن با سوء‌استفاده از این روند، چالش‌های تازهی را برای متخصصان فناوری اطلاعات ایجاد کرده‌اند.
 
بر اساس اعلام مرکز ماهر، در این مطالعه هم‌چنین پرخطرترین و امن‌ترین کشورها در برابر حملات بدافزارها مشخص شده است. هنگ کنگ به عنوان خطرناک‌ترین کشور با ۲۳٫۵ درصد در صدر این جدول قرار دارد. کشورهای تایوان، امارات متحده عربی، مکزیک و هند در رده‌های بعدی قرار دارند. نروژ با ۱٫۸۱ درصد به عنوان امن‌ترین کشور شناخته می‌شود و کشورهای سوئد، ژاپن، انگلستان و سوئیس در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

منبع: ایسنا

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.