نزاع دسته جمعی بین دو روستا در عجب‌شیر و کردآباد به صلح انجامید

۳۰ آبان ،

82-25.jpg

اختلاف ملکی بین دو خانواده از روستاهای کردآباد اسکو و روستای چهاربرود عجب شیر که منجر به نزاع بین دو خانواده و سپس بین دو روستا شده بود با دخالت دادستان محل به صلح و سازش انجامید.

به گزارش تفسیری ایسنا،‌ با توجه به اختلاف ملکی بین خانواده «ت» از اهالی روستای کردآباد اسکو و خانواده «ر» از اهالی روستای چهار برود شهرستان عجب شیر پرونده‌ای در شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان عجب شیر از توابع استان آذربایجان شرقی مطرح شد که به لحاظ صدور قرار کارشناسی و در وقت اجرای قرار بین این دو خانواده درگیری و به دنبال آن جمعی از اهالی روستای کردآباد به محل عازم و نزاع دسته‌جمعی حادث شد.

در این هنگام ظاهرا بعضی از اشخاص درگیر از اسلحه شکاری ساچمه‌ای استفاده کرده‌ که منجر به مصدومیت چندین نفر شده بودند.

با اطلاع از این موضوع دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسکو به همراه جانشین فرماندهی انتظامی این شهرستان در محل حاضر و با توجه به حضور نزاع کنندگان روستای کردآباد، با آنان صحبت و سعی در ایجاد مصالحه شد و داستان نیز دستورات لازم قضایی را صادر کرد.

در ادامه با توجه به تشکیل پرونده‌ای در این خصوص در دادسرای عجب شیر، این پرونده سریعا با قرار عدم صلاحیت به دادسرای اسکو ارجاع و اقدام به تحقیق و تفهیم اتهام به متهمان شد که در نهایت بعد از انجام تحقیقات و پیشنهاد های لازم به متهمین، آنان با یکدیگر سازش و اعلام گذشت کردند.

در پایان به غیر از چهار نفر از اشخاص درگیر در ماجرا که در دادسرا نبوده و در بیمارستان تبریز بستری بودند بقیه اشخاص با یکدیگر سازش کردند بر این اساس موضوع از جهت دعوی خصوصی مختومه شد اما از حیث بزه شرکت در نزاع دسته‌جمعی منجر به ضرب و جرح، ضمن تفهیم اتهام به متهمان قرار تامین کیفری برای اشخاص درگیر صادر شد و در نهایت به لحاظ سازش و معرفی کفیل همه متهمان آزاد شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.