نزدیک شدن دانشگاه‌های آسیایی به رتبه‌بندی‌های بین‌المللی

۸فروردین ۱۳،

04-159.jpg

تعدادی از روسای دانشگاه‌های چین و سنگاپور اظهار داشتند: دانشگاه‌های قاره آسیا به سرعت در حال پیشرفت به سمت رتبه‌بندی‌های بین‌المللی می باشند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تعداد از روسای دانشگاه‌های آسیایی معتقدند که افزایش تحقیقات انجام شده در این دانشگاه‌ها سبب رشد سریع آن‌ها و نزدیک شدن به رتبه‌بندی‌های بین المللی است.

یکی از روسای دانشگاه های سنگاپور گفت: میزان ورود منابع به دانشگاه های منطقه آسیا بیش از آن چیزی است که در دیگر دانشگاه‌های جهان در حال اتفاق افتادن است و انعکاس دهنده رشد اقتصادی سریع در آسیاست.

«چور چوآن» گفت: انتظار می رود با منصوب شدن فارغ التحصیلان این دانشگاه ها در بخش های گوناگون شهرت دانشگاه های قاره آسیا نیز افزایش یابد.

یکی از روسای دانشگاه های چین نیز گفت: تغییرات اساسی در میزان منابع موجود در دانشگاه های چین در مقایسه با قبل دیده می گردد. همچنین این کشور چهار درصد از تولید ناخالص داخلی خود در سال قبل را به بخش آموزشی اختصاص داده است.

در چین حدود ۲۰۰۰ دانشگاه و دیگر موسسات آموزشی وجود دارد که میزان فارغ التحصیلان این دانشگاه ها از ۱٫۱۴ میلیون تن در سال ۲۰۰۱ به هفت میلیون تن در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، یکی دیگر از روسای دانشگاه های چین نیز گفت: در حقیقت قاره آسیا به سرعت در توسعه است.اگر امروز نگاهی به جهان داشته باشیم متوجه می شویم بیشترین سرمایه گذاری ها در بخش آموزشی در آسیا بوده است و باید برای تحقق این برنامه های تازه مدیریت کافی صورت گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.