نسبت به نتایج مثبت گفت و گوهای کارشناسان ایران و ۱+۵ امیدواریم

علی اکبر ولایتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیراز و در پاسخ به سووالی درباره ارزیابی مذاکرات اخیر جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ در مسکو، گفت: آقای جلیلی و همراهانشان به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران چه در مسکو، چه در بغداد و استانبول و چه هرجای دیگری که گفت و گو کرده اند به صراحت مواضع جمهوری اسلامی را در ارتباط با استفاده ایران از تکنولوژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز به صراحت بیان و تاکید کرده اند که آنچه ایران انجام می دهد در چارچوب مقررات بین المللی به خصوص ان پی تی است.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل بیان کرد: این مواضع شناخته شده ایران است که از ابتدا به آن پایبند بوده است و مذاکرات مسکو هم نشان داد که ایران همچنان روشن و استوار از مواضع اصولی خود دفاع می کند و در عین حال آماده مذاکره هم هست.

ولایتی گفت: در صورتی که طرف های مقابل در گروه ۱+۵ آماده باشند که حقوق جمهوری اسلامی ایران را بر اساس معاهدات بین المللی بپذیرند تهران آماده هر گونه مذاکره ای است.

تیم های مذاکره کننده ایران و گروه ۱+۵ به ریاست ‘سعید جلیلی’ دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و ‘کاترین اشتون’ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته چهار دور مذاکره در باره موضوع های پیشنهاد شده از سوی دو طرف در مسکو برگزار کردند.

در این نشست توافق شد که نشست کارشناسان ایران و ۱+۵ سوم جولای (۱۳ تیر) در استانبول ترکیه برگزار شود.ک/۳

۲۰۲۶ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۳۵۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.