نسبت پولشویی همانند سایر اتهامات است

۲۵ام بهمن ،

بینا- وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه همایش ملی استانداردهای حسابداری به خبرنگاران گفت: تاکید و تصریح براینکه در ایران پولشویی صورت می گیرد همانند همان اتهاماتی است که اشخاص مغرض به نظام اقتصادی و اداری ایران می زنند.
به گزارش بینا، دکتر سیدشمس الدین حسینی با بیان این مطلب اظهار داشت: اگرچه قبلاً در کشورمان قانون مبارزه با پولشویی را نداشتیم ولی بی تردید مجموعه مقرراتی را داشته ایم که در لابه لای آنها علاوه براینکه پولشویی به عنوان جرم تلقی می شد مجازاتهایی هم برای آن وجود داشته است.
وی با اشاره به وجود آموزه های حرام و در مقابل آن رزق حلال تصریح کرد: این امر حکایت از آن دارد که از سالها پیش در شریعت اسلام و مدنیت ایران مقابله با پولشویی مطرح بود.
وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: اقدام شایسته ای که در جهت مبارزه با پولشویی در دهه ۱۳۸۰ در شورای پول اعتبار صورت گرفت تصویب مقرراتی برای مبارزه با پولشویی بود که یک بار دیگر در مجلس شورای اسلامی نیز قانونی برای این امر تصویب شد.
رییس شورای عالی مبارزه با پولشویی تاکید کرد: هم اکنون قانون مبارزه با پولشویی در کشور ساری و جاری است و روزبه روز پوشش این قانون بیشتر می شود.
دکتر حسینی گفت: بانک مرکزی مسوول رصد کردن گردش وجوه در چارچوب قانون و حفظ حقوق اشخاص می باشد.
وی یادآور شد: طی چند سال اخیر قانون مبارزه با پولشویی و آیین نامه های آن ابلاغ شده و ما شاهد پیشرفت اجرای آن هستیم.
وزیر اقتصاد درخصوص اعلام پرونده هایی بابت مبارزه با پولشویی یا به عنوان مصداق پولشویی به مراجع قضایی گفت: با همکاری قوه قضائیه شعبه خاصی بدین امر اختصاص یافته و مواردی هم به عنوان موارد مشکوک که در واقع مورد ارزیابی قرار گرفته نیز اعلام گردیده است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.