نسخه تازه مرورگر موبایلی Chrome برای کاهش ۵۰ درصدی مصرف اینترنت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت گوگل اعلام کرد که نسخه موبایلی مرورگر Chrome مخصوص گوشی‌های هوشمند را به‌روز کرده است با این ابزار تازه کاربران می‌توانند با متراکم کردن حجم اطلاعات اینترنتی، پهنای باند خود را افزایش دهند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار- نیوز، زمانی که این نسخه تازه از مرورگر اینترنتی Chrome روی گوشی‌های هوشمند فعال می‌شود، فرآیند کاهش حجم اطلاعات و مدیریت پهنای باند اینترنتی سبب می‌شود در نهایت میزان استفاده از اطلاعات تا ۵۰ درصد کاهش یابد.
 
نسخه تازه مرورگر اینترنتی Chrome برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS عرضه شده است و کاربران هم‌اکنون به صورت رایگان می‌توانند آن را در اختیار بگیرند.
 
قابلیت تازه این مرورگر اینترنتی فناوری ویژه‌ای موسوم به Safe Browsing را شامل می‌شود که به کاربران کمک می‌کند در مقابل پایگاه اینترنتی‌های اینترنتی آلوده ایمنی بیشتری داشته باشند.
 
البته شرکت گوگل توضیح نداده است که این فناوری به چه صورت فعالیت می‌کند. اما این طور به نظر می‌رسد که سیستم تازه تعریف شده برای Chrome گوگل مانند مرورگر Opera و نوکیا است که سرور آن‌ها اطلاعات مربوط به یک صفحه اینترنتی را پیش از ارسال به تلفن همراه فشرده می‌کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.