نسخه جدید موتور جستجور بینگ و مرورگر اج با هوش مصنوعی رونمایی شد

مایکروسافت از نسخه جدید موتور جستجور بینگ و مرورگر اج با هوش مصنوعی رونمایی کرد.

نسخه جدید موتور جستجور بینگ و مرورگر اج با هوش مصنوعی رونمایی شد

به گزارش ممتاز نیوز، مایکروسافت از نسخه جدید موتور جستجوی بینگ و مرورگر اج با نسخه ارتقایافته هوش مصنوعی ChatGPT رونمایی کرد.

این شرکت می‌گوید «بینگ جدید» می‌تواند به‌طور مستقیم پاسخ سؤالات شما را بدهد و کمک کند تا خلاق‌تر باشید.

این موتور جستجو از نسل بعدی مدل‌های زبانی بزرگ شرکت OpenAI موسوم به GPT-3.5 استفاده می‌کند که به‌طور سفارشی برای جستجو بهینه‌سازی‌ شده‌اند و حتی قوی‌تر از ChatGPT هستند.

بینگ جدید با متدی تازه موسوم به مدل پرومتئوس با هوش مصنوعی OpenAI کار می‌کند تا حداکثر استفاده از توان مدل‌های این شرکت ببرد و نتایج مرتبط‌تر، به‌روزتر، دقیق‌تر و ایمن‌تر را ارائه کند.

موتور جستجوی جدید مایکروسافت رابط کاربری تازه‌ای دارد که فرد می‌تواند در آن  تا ۱۰۰۰ کاراکتر را در نوار جستجو وارد کند تا به‌راحتی امکان چت با هوش مصنوعی را داشته باشد. بااین‌حال، نتایج جستجوی سنتی از بین نمی‌روند و همچنان در سمت چپ صفحه در دسترس کاربران خواهند بود.

نسخه جدید بینگ می‌تواند نوشته‌های مختلف را به ۱۰۰ زبان دنیا ترجمه کند. کاربران می‌توانند مانند ChatGPT سؤالات مختلفی را از چت‌بات بینگ بپرسند. مثلاً می‌توان درخواست کرد که غذاهایی برای یک خانواده چهارنفره به کاربر پیشنهاد شود که خوراک گیاه‌خواری هم بین آن‌ها وجود داشته باشد.

مایکروسافت در کنار بینگ مرورگر اج را هم به‌روزرسانی کرده است. این نرم‌افزار حالا سبک‌تر شده و رابط کاربری جدیدی دارد. ولی نکته مهم در این نسخه از اج وجود سایدبار یا نوار کناری جدیدی است که اجازه می‌دهد به‌طور مستقیم به همان چت‌بات بینگ دسترسی داشته باشید.

ویژگی مهم چت‌بات در نسخه جدید اج این است که این هوش مصنوعی می‌تواند با محتوای هر صفحه‌ای که باز می‌کنید، تعامل داشته باشد. مثلاً می‌توانید یک گزارش مالی ۱۵ صفحه‌ای را در مرورگر باز کنید و از چت‌بات بخواهید خلاصه آن را به شما بدهد.

بینگ جدید امروز برای دسکتاپ در یک «پیش نمایش محدود» فعال شده است. سایر کاربران می‌توانند برای استفاده از این نسخه وارد یک لیست انتظار شوند. در هفته‌های آینده قرار است میلیون‌ها کاربر بتوانند پیش‌نمایش موتور جستجوی جدید مایکروسافت را تجربه کنند. 

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.