نسخه جنجالی آمریکا برای حقانی

خبرگزاری ˈفرانسهˈ به نقل از روزنامه آمریکایی ˈنیویورک تایمزˈ اعلام کرد: دولت اوباما تصمیم گرفته است شبکه ˈحقانیˈ که مقر آن در پاکستان است را به فهرست سیاه گروه های تروریستی بیفزاید.طبق این گزارش، انتظار می رود تصمیم مذکور امروز (جمعه) اعلام شود. مقامات دولت آمریکا یک ماه است که در حال بحث در این زمینه هستند.

این در حالی است که مخالفان معتقدند اقدام مذکور می تواند رابطه سرد و شکننده میان آمریکا و پاکستان را تیره تر کند.

طبق گزارش روز پنجشنبه این روزنامه، حامیان این حرکت تاکنون موفق شده اند خواسته خود را به کرسی بننشانند. آن ها استدلال می کنند تروریستی نامیدن شبکه حقانی فعالیت های جذب بودجه این گروه را در عربستان سعودی و امارات متحده عربی مختل خواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، شبکه حقانی به اجرای حملات متعدد علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان از طریق مقر خود در منطقه نا آرام شمال غربی پاکستان، متهم است.

این خبرگزاری افزود: مقامات آمریکایی برخی حملات در افغانستان از جمله حمله ماه ژوئن (خرداد – تیر) کابل را که ۱۸ کشته بر جای گذاشت و نیز محاصره سال گذشته سفارت آمریکا در این کشور را به شبکه حقانی نسبت می دهند.

وزارت خارجه آمریکا نیز قبلا برخی اعضای این شبکه را به عنوان تروریست معرفی کرده بود اما تا کنون در مقابل گنجاندن کل این گروه در فهرست سیاه گروه های تروریستی مقاومت کرده است.

این گزارش می افزاید: واشنگتن تلاش کرده است به تدریج مناسبات خود با اسلام آباد را که پس از حمله نیروهای آمریکایی و کشتن ˈاسامه بن لادنˈ سرکرده شبکه القاعده در نزدیکی دانشکده نظامی پاکستان به شدت آسیب دید، ترمیم کند.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.