نسخه مهار جهش اومیکرون مشابه سویه دلتاست

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: نسخه مهار سویه اومیکرون مشابه سویه دلتاست .

نسخه مهار جهش اومیکرون مشابه سویه دلتاست

به گزارش ممتاز نیوز، بنا بر نظر سازمان جهانی بهداشت (WHO) سیاست بستن مرزها و ممنوعیت‌ سفر تنها می‌‌تواند شیوع سویه جدید کووید را به تاخیر بیاندازد، اما نمی‌تواند از ورود آن به کشورهای بیشتری جلوگیری کند.

تاکشی کاسایی، مدیر غرب اقیانوس آرام سازمان جهانی بهداشت روز جمعه در مانیل با یادآوری جنبه‌های ناشناخته سویه اومیکرون، بهترین شیوه مقابله با آن را همان شیوه مقابله با سویه دلتا دانست و بر لزوم آمادگی همه کشورها برای افزایش احتمالی موارد ابتلا تاکید کرد.

واکسیناسیون کامل، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان بهترین استراتژی ممکن در مهار موج جدید کووید و سویه جدید آن بشمار می رود.

عدم قطعیت در مورد ویژگی های سویه جدید، به ویژه کارایی واکسن های فعلی در مهار آن و همچنین میزان سرایت و شدت آن، زمامداران بسیاری از کشورهای دنیا را در اتخاذ سیاست های سختگیرانه آنهم در آستانه جشن های سال نوی میلادی، بر سر دو راهی قرار داده است.

کاسایی با تاکید بر اینکه دلیل طبقه بندی اومیکرون به عنوان یک سویه نگران کننده تنها اطلاعات و برآوردهای اولیه نسبت به تعداد جهش‌ها و احتمال سرایت بالای آن بوده گفت که رسیدن به قطعیت نیازمند آزمایشات و مشاهدات بیشتری است.

طبق گزارش دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در غرب آسیا اقیانوسیه تاکنون موارد ابتلا در استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و هنگ کنگ تایید شده و گزارش‌های ۲۴ ساعت گذشته هم از مشاهده اولین موارد ابتلا در سنگاپور، مالزی و هند حکایت دارند.

تاکشی کاسایی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که صعود دوباره موارد ابتلا در آینده «مایه شگفتی نخواهد بود و هر چه انتقال این ویروس ادامه پیدا کند طبیعتا میزان جهش‌های آن افزایش می‌یابد و بنابراین لازم است که جانب احتیاط را رعایت کنیم و با مدیریت صحیح و تطبیق خود با واقعیت موجود از اثرات مخرب این ویروس بر حوزه های سلامت، اقتصاد و اجتماع بکاهیم.»

دورهمی‌های کریسمس و محیط های پرازدحام روزهای پایانی سال میلادی از مواردی هستند که به زعم سازمان جهانی بهداشت می‌توانند در کنار سرمای زمستان و بیماری‌های فصلی نظیر آنفلوآنزا بر شدت نگرانی‌ها بیفزایند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.