نسخه ۳۵ میلیمتری «رستم و سهراب» آماده شد

سینماپرس- گروه سینما/ نسخه ۳۵ میلیمتری انیمیشن «رستم و سهراب» به کارگردانی کیانوش دالوند آماده شده و به زودی با یک اکران خصوصی در مورد نمایش عمومی آن تصمیم گیری می شود.

داریوش دالوند؛ تهیه کننده «رستم و سهراب» در گفت و گو با سینماپرس با بیان این خبر گفت: این انیمیشن قرار است برای برخی از مدیران ارشاد و پخش کنندگان در یک اکران خصوصی از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نمایش داده شود.

وی ادامه داد: هنوز نسخه ۳۵ میلیمتری «رستم و سهراب» که رفع اشکال شده است را بازبینی نکرده ایم و زمان اکران خصوصی این انیمیشن مشخص نیست.

«رستم و سهراب» در استودیوی انیمیشن سازی «شرکت آریا، صنعت تخیل» و در حدود پنج سال در شهرستان بروجرد تولید شده است. نسخه سینمایی ۳۵ میلی‌متری این انیمیشن ۹۳ دقیقه است. قرارداد تولید این انیمیشن سه بعدی رایانه ای در آبان ماه سال ۱۳۸۵ با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بسته و پس از تولید در جشنواره کن ۲۰۱۲ به مبلغ حدود ۱۰ میلیون دلار به یکی از کمپانی های خارجی پخش فروخته شد.

طی اعلام مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی انیمیشن «رستم و اسفندیار» نیز قرار است با حمایت این سازمان و پس از اکران انیمیشن «رستم و سهراب» ساخته شود.

انتهای پیام/ ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۸۷۸


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.