نسل بعدی پردازنده‌های تبلت سامسونگ معرفی شد

به گزارش سه نسل ، این روزها، تسخیر بازار تبلت امری چندان ساده نیست. وجود پردازنده‌ای که بتواند علاوه بر سرعت و کارآیی مناسب، توانایی ارائه رزولوشن بالاتر را در اختیار تبلت‌ها قرار دهد، امری ضروری برای رسیدن به برتری محسوب می‌گردد.

در همین راستا، غول کره‌ای دنیای دیجیتال، از نسل بعدی پردازنده‌های Exynos رونمایی نمود. این پردازنده‌های جدید سامسونگ که Exynos 5 Dual نام دارند به زودی در قلب نسل آینده تبلت‌های سامسونگ وارد بازار می گرددند تا آغازگر رقابتی تازه باشند.

ExynosProcessorLogo.jpg

بر اساس اعلام سامسونگ، پردازنده گرافیکی (GPU) در  Exynos 5 Dual، توانایی ارائه رزولوشنی معادل با ۱,۶۰۰×۲,۵۶۰ پبکسل را خواهد داشت که این مقدار حتی از رزولوشن صفحه نمایش Reitina در آیپد جدید که معادل ۱,۵۳۶× ۲,۰۴۸ است، بالاتر است. Exynos 5 Dual، همچنین از پردازنده دو هسته‌ای Cortex-a15 با کلاک ۱.۷ گیگاهرتزی بهره می‌برد و پشتیبانی از استاندارد ۱۰۸۰P، فیلمبرداری با ۶۰ فریم در ثانیه به همراه بهترین کارآیی در پردازش های سه بعدی و وجود رابط های بسیار پرسرعت نظیر  ۰٫USB 3 و SATA3  از جمله دیگر قابلیت‌های ویژه این پردازنده اعلام هستند.

با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توان به تبلت هایی با قدرت بالا در اجرای بازی های سه بعدی، پخش ویدیو های HD و صفحه نمایش های خیره کننده امیدوار بود. همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر، سامسونگ تاریخ دقیقی برای عرضه این پردازنده ها و تبلت های دارای این پردازنده اعلام ننموده است، اما انتظار حضور آن ها پیش از پایان سال میلادی جاری وجود دارد.

وبلاگینا


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.