نسل تازه غولهای جنرال موتورز، شورولت تاهو، سابربن و جمس یوکان

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

ناوگان SUV های بزرگ جنرال موتورز برای سال ۲۰۲۴ شاهد یک تغییر نسل اساسی خواهد بود. خودروهایی که اکنون در بازار آمریکا سلطه طولانی مدتی در این کلاس دارند، ناچارند برای تطبیق بیشتر با محیط زیست و مصرف سوخت و سلایق تازه، تکانی به خود بدهند تا گرد پیری از آن‌ها دور شود!

جمس یوکان دنالی

جی ام اس یوکان دنالی

شورولت تاهو و سابربن و جی‌ام سی یوکان XL و یوکان دنالی (دینلای) را می‌توان دو زوج جنرال موتورز در این رده نامید. شورولت ها با عناصر افقی در طراحی نسبت به GMC ها که به نوعی با عناصر عمودی مشابه کادیلاک اسکالاد طراحی شده‌اند متمایز می‌گردند. سابوربن دارای فاصله بین دو محور ۳۵۵ میلی متر بیشتر و طول کلی ۵۰۰ میلی متر بیشتر از تاهو است. هر دو شورولت دارای هفت صندلی با فضای جای پای وسیع برای مسافران ردیف عقب و فضای جای بار تقریباً دو برابری نسبت به قبل می باشند.

شورولت تاهو 2015

شورولت تاهو ۲۰۲۴

جمس ها نیز همین داستان را دارند. بدیهی است که مدل XL طول بیشتری دارد. استفاده از کروم و کابین لوکس‌تر با عایق بندی مناسب و کاهش سر و صدا، تریم داخلی با کیفیت‌تر، استفاده از پنل نمایش ۸ اینچی، تجهیزاتی چون اخطار برخورد و سیستم کمک پارک نیز از ویژگیهای آن‌هاست.

2015 CHEVROLET TAHOE Interior

CHEVROLET TAHOE Interior

در مقایسه با اسلاف خود، این ماشین‌ها با سیستم انتقال قدرت کارامدتر، آیرودینامیک بهتر و بهینه سازی و پالایش کلی روانه بازار می‌شوند. این تغییرات دامن وانتهای سیلورادو ۲۰۲۴ و جی‌ ام اس سیرا را که از همین شاسی و ساختار بهره می‌برند را نیز می‌گیرد.

موتور ۵٫۳ لیتری هشت سیلندر خورجینی که یک موتور کلاسیک آمریکایی محسوب می‌شود با تکنولوژی تازه EcoTec3 و با تزریق مستقیم سوخت، زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها، امکان غیر فعال سازی و خارج از سیکل کردن سیلندرها می‌تواند ۳۵۵ اسب بخار نیرو و ۵۱۹ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. مدرنیزاسیون موتور ۶٫۲ لیتری V8 نیز توان آن را به ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور آن را به ۶۲۳ نیوتن متر رسانده است. هر دو موتور با یک گیربکس هیدراماتیک شش سرعته اتوماتیک جفت می‌شوند.

رتبه بندی مصرف سوخت این خودروها هنوز اعلام نشده اما با توجه به وزن حدود ۲٫۵ تنی، بهبود آیرودینامیک و مقاومت در برابر هوا، استفاده از فرمان الکتریکی، انتظار مصرف سوخت ۱۳٫۸ تا ۱۵٫۸ در جاده یا شهر را داریم.
جنرال موتورز از سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ این خودروها را در آمریکای شمالی عرضه خواهد کرد.

مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.