نسل جدید لکسوس آی اس به پاریس می‌رود

نسل جدید لکسوس آی اس به پاریس می‌رود

Bookmark and Share

لکسوس در نمایشگاه خودرو پاریس نسل بعدی مدل IS خود را در قالب یک کانسپت کوپه نمایش می‌دهد. این کانسپت نامش LF-CC است و هم‌اندازه ب ام و سری ۳ کوپه است. در این کانسپت نمونه کوچک‌تری از سیستم هیبرید لکسوس نیز نمایش داده می‌شود.

لکسوس به زودی مدلی از نسل جدید IS را برمبنای این کانسپت تولید خواهد کرد. اولین خودروی نسل جدید یک سدان چهاردر است که قرار است سال آینده عرضه شود. این مدل جدید اشتراک زیادی به سری جدید GS دارد که به تازگی به بازار آمده است. در طول سال‌های آینده مدل کوپه و کانورتیبل IS هم به بازار عرضه خواهد شد. 

سیستم هیبریدی که در این ماشین به کار رفته قرار است برای اولین بار در مدل‌های IS به کار گرفته شود. مدل GS هم از همین سیستم هیبرید استفاده خواهد کرد. در این سیستم یک موتور ۲.۵ لیتری بنزینی چهار سیلندر آتکینسون به یک موتور الکتریکی و یک باتری بادوام وصل خواهد شد. هدف لکسوس این است که با این سیستم میزان آلودگی دی اکسید کربن ماشین را به زیر صد گرم در هر کیلومتر کاهش دهد که در این صورت IS پاک‌ترین خودرو در کلاس خود خواهد بود. 

لکسوس اطلاعاتی درباره کارایی موتور این ماشین ارائه نکرده است اما احتمال داده می‌شود قدرت موتور این ماشین بیشتر از دویست اسب بخار باشد. 

در طراحی این لکسوس جدید، طراحان از خطوط و مشخصات کانسپت LF-LC پیروی کرده‌اند که قرار است مبنایی برای نسل جدید خودروهای لکسوس باشد. مهمترین مشخصه این طرح جلوپنجره ماشین است که بیشتر سطح جلوی ماشین را می‌پوشاند. باله‌های کوچکی که جلوی چرخ عقب ماشین قرارگرفته است هم از دیگر مشخصات این طرح است. 

برای دیدن داخل ماشین باید تا آغاز نمایشگاه پاریس صبر کرد اما کسوس گفته است که این کانسپت هم در داخل خود شیوه طراحی نسل بعدی خودروهای لکسوس را نمایش خواهد داد. 

برچسب ها : نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ | لکسوس | آی اس | تاریخ : ۲۰۱۲/۰۹/۲۵
  • استفاده از مطالب و تصاویر این سایت تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.