نسل جدید واکسن های آنفلوانزا و سرطان پستان زنان امسال رونمایی می شود

‘ مصطفی قانعی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آمل گفت : مراحل مقدماتی آزمایش واکسن های جدید مثبت و موفقیت آمیز بود و محققان ایرانی را برای ادامه تحقیقات در این زمینه امیدوارتر کرد.

وی افزود : دستاوردهای جدید انستیتو پاستور ایران این نوید را می دهد که روش های سنتی مقابله با بیماری های تهدید کننده انسانی کنار گذاشته شود و روش های جدید که می تواند به تولید واکسن منجر شود، مورد استفاه قرار گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: تولید اولیه فاکتور (۸) که برای بیماران هموفیلی کاربرد دارد؛ با وجود پیچیده بودن، به صورت آزمایشی در انیستیتو پاستور ایران رضایت بخش بوده است.

وی افزود : پیش بینی می شود تا پایان امسال انستیتو پاستور ایران در مجموع بتواند از شش واکسن و داروی جدید رونمایی کند.

قانعی گفت: پارسال نیز محققان انستیتو پاستور ایران شش واکسن و داروی جدید را که پیش از این از خارج وارد می شد، رونمایی کردند و به مرحله تولید رساندند.

وی با بیان اینکه هم اکنون جمهوری اسلامی ایران وارد کننده حدود ۲۵۰ قلم دارو و مواد اولیه آن است، از محققان و پژوهشگران عرصه بهداشت و درمان خواست تا برای خودکفایی و برداشتن قدم های اساسی برای خودکفایی در تولید دارو و واکسن ها ، وارد عمل شوند.

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: هم اکنون وزارت بهداشت لیست داروهایی را که ایران وارد کننده آن است، اعلام کرده و در سایت این وزارتخانه نیز موجود است.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در این زمینه از همه محققان و پژوهشگران به صورت کامل حمایت می کند، افزود : تاکنون چند محقق و پژوهشگر ایرانی پایان نامه هایی در این موارد ارائه کرده اند که در حال بررسی است.

قانعی برای شرکت در نشست هیات رییسه انستیتو پاستور ایران در پژوهشکده شمال کشور به آمل سفر کرد. ک/۳

۷۳۲۷/۱۶۵۴/۵۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۳۱۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.