نشاط کودکان منطقه ۴ با احداث خانه های بازی دو چندان می شود – اخبار اجتماعی

معاون امور شهری محیط زیست منطقه ۴ گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، ۴ قطعه زمین جهت احداث فضای تفریحی و استراحت خانواده ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حمید ناصحی ضمن بیان این مطلب افزود: عملیات احداث نخستین زمین بازی باغ پرندگان درفضایی به مساحت ۳۷۰۰ مترمربع با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دردست اقدام است.
معاون امور شهری و محیط زیست منطقه ۴ با اشاره به ایجاد تسهیلات ویژه رفاهی برای بازدید کنندگان بزرگترین باغ پرندگان دنیا، ادامه داد: به منظور رفاه حال خانواده ها و ایجاد فضای امن و مناسب برای کودکان، عملیات احداث زمین بازی، آلاچیق و آبشار باغ پرندگان رو به پایان است.
ناصحی تصریح کرد: مساحت پروژه باغ پرندگان درحدود ۲۲ هکتار است و برای رفاه حال خانواده ها و دسترسی آسان به فضای بازی کودکان، یا قطعه زمین برای احداث زمین بازی کودکان درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به سایر امکانات رفاهی و تفریحی پروژه باغ پرندگان اظهار داشت:‌ با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و بازدید روزانه ۶۰ هزار نفر از ین پروژه تفریحی و گردشگری، ۴ قطعه زمین جهت احداث فضای تفریحی و استراحت خانواده ها درنظر گرفته شده است.
در ادامه ذبیح اله حسینی رئیس اداره زیباسازی منطقه ۴،‌ با بیان اینکه یکی از زیباترین نورپردازی ها قراراست دراین پارک جنگلی صورت گیرد، تاکید کرد: علاوه بر استفاده از چراغ های کم مصرف ( LEO ، ۲ برج نوری به همراه ۲۴ پایه چراغ سولار برای زمین بازی کودکان درنظر گرفته شده است.
حسینی یادآور شد: احداث باغ های صخره ای، آبشار، باغ بوتانیک، اسب سواری وشترسواری،‌ و فضای سبز عمودی از دیگر اقداماتی است که در بزرگترین باغ پرندگان دنیا در نظر گرفته شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری در قالب ۲ فاز اجرا و به بهره برداری برسد.
*نصب مجسمه کودکانه در بوستان صدف منطقه ۴
علی برخورداری رئیس اداره فضای سبز منطقه ۴ اضافه کرد: به منظور ارتقای زیبایی بصری شهری، اداره فضای سبز منطقه اقدام به ساخت و نصب مجسمه کودکانه اثر هنرمند مریم شریفی در بوستان صدف کرد.
برخورداری اضافه کرد:‌ این مجسمه که از بازی های کودکان الهام گرفته شده است از جنس فایبرگلاس و در رنگ های شاد متنوع بوده و با توجه به موضوع و نوع چیدمان و مجسمه مذکور این اثر در بوستان صدف و در کناره زمین بازی کودکان نصب شد که علاوه بر زیبایی باعث ارتباط بین کودکان و محیط شهری پیرامون آنها می شود.
وی خاطرنشان کرد: درمنطقه ۴ تاکنون ۱۲ مجسمه نصب شده است و ۵ مجسمه دیگر به زودی نصب می شود. /ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.