نشان استاندارد برای انواع طلا اجباری شد

۰۲م اسفند ،

بینا- مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی و انرژی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: پروانه کاربرد علامت استاندارد برای مصنوعات نقره و طلا از ابتدای سال آینده اجباری می گردد.
به گزارش بینا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ˈفریدون بلغاریˈ در همایش آشنایی با استانداردسازی مصنوعات طلا و فلزات گرانبها اظهار کرد: برای حمایت از صنعتگران داخلی، عرضه مصنوعات طلای خارجی در کشور ممنوع و طبق این قانون عرضه آن قاچاق محسوب می گردد .
وی افزود: گشت های نامحسوس این سازمان در ساعات غیراداری بر حسن اجرای کار نظارت می کنند.
مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی و انرژی سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه چهار هزار واحد طلاسازی در کشور کد شناسایی دریافت کرده اند،گفت: با اجرای طرح صدور کد شناسایی استاندارد برای مصنوعات فلزی گرانبها و اعمال نظارت های سازمان ملی استاندارد، قاچاق طلا در کشور به حداقل ممکن رسیده است.
بلغاری یادآور شد: در شش ماهه قبل، ۱۴ کیلوگرم مصنوعات تقلبی طلا در کشور، کشف و ۱۲۶ پرونده برای متخلفان تشکیل شد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور نیز در این جلسه با تاکید براینکه با تولید نیمی از طلای کشور در اصفهان، این استان قطب تولید طلای ایران محسوب می گردد، اظهار کرد: بیشترین تعداد کد شناسایی استاندارد صادر شده برای تولیدکنندگان طلای کشور، متعلق به اصفهان است.
ˈمحمد کشتی آرایˈبا اشاره به اینکه۳۰۰ تن طلا در کشور در گردش است، تاکید کرد: امسال ۱۱۰ تن مصنوعات طلا در سطح کشور تولید شد.
مدیرکل استاندارد استان اصفهان نیز دراین همایش گفت: یکهزارو۳۷۰ تولیدکننده طلا در استان اصفهان کد شناسایی استاندارد دریافت کرده اند که در مجموع ۱۵۰ واحد تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد می باشند.
ˈغلامرضا شفیعیˈ،اصفهان را اولین استان در اجرای طرح استانداردسازی طلا عنوان و اضافه کرد: هیچگونه طلای ساخته شده خارجی در بازار قابل عرضه نیست و در صورت ملاحظه، قاچاق محسوب و به نفع دولت ضبط می گردد.
در این همایش که با حضور تولیدکنندگان و سازندگان صنایع و ادوات مورد مصرف در صنعت طلا و جواهر سازی در اصفهان برگزار شد، راهکارهای پیشگیری از قاچاق این محصولات بررسی و بر ساخت و عرضه طلای با کیفیت تاکید شد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.