نشان درجه یک خیام از «فردریک لونورمان» به صادق شیخ‌زاده رسید

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

موسیقی > جهان– ممتازنیوز:
صادق شیخ‌زاده موفق به دریافت نشان درجه یک خیام از دانشنامه «فردریک لونورمان» فرانسه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در پی انتشار یافتن آلبوم موسیقی «اینک از امید» به آهنگسازی شاهین شهبازی و آواز صادق شیخ‌زاده که به تازگی نیز این اثر رتبه دوم فستیوال ICM اتریش را به خود اختصاص داده است، از بین ۱۷۴ اثر ارائه شده به دانشنامه «فردریک لونورمان» کشور فرانسه، نامزد دریافت نشان خیام از این دانشنامه بود.

سرانجام آلبوم شیخ‌زاده و دو اثر دیگر به ترتیب از کشورهای انگلیس و فرانسه به بخش پایانی این ارزشیابی راه یافتند و در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲ در شهر استراسبورگ فرانسه، صادق شیخ‌زاده به خاطر آواز بر روی اشعار خیام و ارائه تکنیک‌ها و بیان مناسب، موفق به کسب نشان درجه یک خیام از این دانشنامه شد.

از جمله داوران این دوره از ارزشیابی دانشنامه لونورمان می‌توان به «لیو پولد» و «فرانسیس بیزه» در بخش آواز، «فرانسوا کوپرن» و «سسیل شامیناد» در بخش آهنگسازی، «پرودزیا اکتور شروو» و «ریچارد فولتس» در بخش سینما و «آرتور کریستنسن» و «انگوسیانگ» در زمینه خاور شناسی اشاره کرد.

همچنین، از صادق شیخ زاده برای انتشار یافتن اثری در رابطه با یکی از بزرگان ادب پارسی درکشور فرانسه دعوت به همکاری شده است.


RSS
منبع: همشهری
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.