نشریات دانشگاهی بخش مغفول نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات/انتقاد از عدم حضور مسوولان دانشگاهی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

nashriat.jpg

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در شرایطی متفاوت از سال‌های قبل مهمان تعدادی از نشریات دانشجویی دانشگاه‌های کشور بود.

به گزارش تفسیری خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشریات دانشجویی در حالی ۲۱ غرفه از غرفه‌های نمایشگاه را به خود اختصاص داده بودند که بر خلاف سال‌های قبل این نشریات در بخش نامناسبی از نمایشگاه، یعنی در طبقه دوم و به نوعی در حاشیه نمایشگاه اصلی قرار داشتند.

غرفه‌هایی که شاید بر خلاف غرفه‌های طبقه پایین نمایشگاه فرصت بیشتری برای استراحت داشتند. قرار گرفتن نشریات دانشجویی در کنار نشریات بین‌المللی و بدون اطلاع رسانی مناسب سبب شده بود که کمتر کسی به این غرفه‌ها سر بزند. گاها دیده می‌شد که غرفه‌داران در غرفه‌های خود نبودند و بعضی دیگر نیز غرفه‌های خود را تعطیل نموده بودند. از طرفی در بین غرفه‌های نشریات دانشجویی غرفه‌های خالی به چشم می‌خورد که انسجام این غرفه‌ها را بر هم می‌زد.

در چنین شرایطی شاید حضور مسئولان دانشگاهی و وزارت علوم در این غرفه‌ها سبب دلگرمی نشریات می‌شد که این موضوع نیز تا حد مناسبی محقق نشد.

علیرضا قنبری، کارشناس نشریات دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی از حضور کمرنگ مسئولان دانشگاهی در این غرفه‌ها گلایه نمود و گفت: وقتی از نشریات دانشجویی خواسته می‌شود که در نمایشگاه مطبوعات شرکت نمایند، باید زمینه‌هایی نیز برای فعالیت مناسب آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاهی اهمیت بسیاری برای این غرفه‌ها قائل نشدند، تصریح نمود: مسئولان باید علاوه بر بازدید خود از این غرفه‌ها، دانشجویان را به بازدید ترغیب نمایند؛ البته در این زمینه نقش وزارت علوم نیز بی تاثیر نمی باش.

قنبری همچنین از محل نامناسب اختصاص یاقته به نشریات دانشجویی انتقاد نمود و گفت: حضور نشریات دانشجویی در طبقه دوم نمایشگاه و در کنار غرفه‌های خالی بین المللی سبب شد که کمتر از این بخش بازدیدی صورت بگیرد.

وی افزود: در طبقه پایین نمایشگاه هیچ تابلویی برای راهنمایی بازدیدکنندگان به سمت غرفه‌های نشریات دانشجویی وجود نداشت.

کارشناس نشریات دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی همچنین درباره مشکلات نشریات دانشجویی دانشگاه‌ها، بیان نمود: مشکل عمده نشریات دانشجویی، بحث مالی و حمایت‌های مالی است. مشکل دیگر کمبود تجربه دانشجویان در بحث نشریات است. به طوری که در بعضی از دانشگاه‌ها در این زمینه آموزشی داده نمی‌شود و یا آموزش‌ها کافی نمی باش.

همچنین مسئول غرفه نشریات دانشجویی دانشگاه پیام نور با اشاره به حضور پر رنگ نشریات دانشجویی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات، اظهار نمود: متاسفانه قرار گرفتن غرفه‌های نشریات دانشجویی در طبقه دوم نمایشگاه، سبب شد تا انگیزه غرفه‌ها از دست برود و بازدید بسیاری هم از این غرفه‌ها صورت نگیرد.

ولی الله اسلامی با بیان اینکه غرفه‌های خالی بسیاری در بین غرفه‌های نشریات دانشجویی به چشم می‌خورد، گفت: اگر این غرفه‌ها انسجام بیشتری داشت قطعا شرایط بهتر می‌شد.

وی در پایان خواستار توجه بیشتر مسئولان به نشریات دانشجویی سراسر کشور شد.

به گزارش تفسیری ایسنا، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در شرایطی به کار خود پایان داد که تعدادی از غرفه‌های نشریات دانشجویی از ساعت‌ها و روزهای پیش تعطیل شده بودند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.