نشست اساتید مسلمان لبنانی با سفیر ایران

۱۵م آذر ،

جمعی از اساتید و اندیشمندان برجسته لبنان که قرار است برای شرکت در “اجلاس جهانی اساتید مسلمان و بیداری اسلامی” به تهران سفر کنند در نشستی با غضنفر رکن‌آبادی سفیر کشورمان، دیدار و ضمن تبریک موفقیت‌های ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی و علمی – فن‌آوری، به تبادل نظر پیرامون تحولات جاری منطقه پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این اساتید پیروزی مقاومت در جنگ ۸ روزه غزه را همانند پیروزی‌های به دست آمده در جنگ‌ ۳۳ روزه لبنان و جنگ قبلی غزه، مرهون حمایت‌های مستقیم ایران از مقاومت و ایستادگی راسخ آن در کنار مردم فلسطین و لبنان دانستند.

اندیشمندان لبنانی حاضر در این جلسه همچنین شکار هواپیمای پیشرفته بدون سرنشین آمریکایی توسط سپاه پاسداران را نشانه توانمندی بی‌نظیر متخصصین ایرانی در جنگ الکترونیک و ضربه‌ای بر هیمنه استکبار جهانی برشمردند.

این اساتید با مقایسه بین توانمندی ایران در سالم نشاندن پهپادهای پیشرفته آمریکایی و ناتوانی رژیم صهیونیستی در به تصرف درآوردن پهپاد ایوب، تأکید کردند که ایران علی‌رغم تحریم‌ها و فشارهای خارجی، توانسته است در زمینه‌های مختلف فن‌آوری نظامی بر دشمنان فائق آید.

سفیر کشورمان در بیروت نیز در این نشست، ضرورت اهتمام هرچه بیشتر دانشمندان و اساتید جهان اسلام بر توسعه توان علمی، همکاری و هم‌افزایی جهت تحکیم روزافزون پایه‌های مقاومت در برابر مستکبرین و فتح قله‌های رفیع پیشرفت، موفقیت و تعالی را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش ایسنا، از لبنان حدود ۲۰ استاد برجسته از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مختلف لبنان در “کنفرانس بین‌المللی اساتید مسلمان و بیداری اسلامی” که در روزهای ۲۰ و ۲۱ آذر در تهران برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.