نشست امنیتی سنت پترزبورگ با حضور ایران آغاز به کار کرد

به گزارش ایرنا، از طرف ایران سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به دعوت نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه در راس هیاتی در این نشست بین المللی حضور دارد.

دبیران شورای امنیت، مشاوران امنیتی روسای جمهوری و نخست وزیران ، وزرا و روسای سرویس های امنیتی کشورها و همچنین روسا و مقامات سازمان های امنیتی بین المللی در این نشست دو روزه درباره مهمترین مسایل جهانی مانند امنیت انرژی ، مقابله با دزدان دریایی ، همکاری در تامین امنیت حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک و تهدیدهای فضایی گفت و گو می کنند.

در حاشیه این نشست همچنین روسای هیات های کشورهای شرکت کننده در دیدارهای دوجانبه و چند جانبه آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و موضوعات مورد علاقه را بررسی می کنند.

جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان بامداد پنجشنبه وارد مسکو شد و از آنجا به شهر تاریخی سنت پترزبورگ محل برگزاری نشست پرواز کرد و قرار است بعد از ظهر امروز در محل نشست با پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه و روسای هیات های تعدادی از کشورها دیدارهای دو جانبه داشته باشد.

سخنرانی در نشست بین المللی امنیتی سنت پترزبورگ از دیگر برنامه های جلیلی در روسیه است .

نشست سنت پترزبورگ سومین نشست بین المللی امنیت به میزبانی روسیه محسوب می شود. نخستین نشست در اکتبر ۲۰۱۰ در سوچی و دومین نشست در سپتامبر ۲۰۱۱ در یکاترینبورگ برگزارشده بود.

نشست بین المللی امنیتی سنت پترزبورگ با بیستمین سالگرد تاسیس شورای امنیت روسیه همزمان است.

اروپام/۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۰۹۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.