نشست تمدن و چمران در خصوص جدایی شهرری از تهران برگزار می شود

 اسماعیل کوثری در گفتگوبا خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به جلسه عصر امروز استاندار تهران ، معاونین  و فرمانداران تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با مجمع نمایندگان تهران گفت: در این جلسه موضوع جدا شدن شهرری از تهران مطرح شد که استاندار در پاسخ به نمایندگان گفت که این جدایی دقیقا در چارچوب قانون انجام شده و اگر تا به حال اقدام نشده این تاخیر غیر قابل قبول است.

وی با بیان اینکه استاندار تهران  اظهار داشت که جدایی ری از تهران قانون را عملیاتی کرده است گفت: قرار شد که در خصوص این اقدام مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با استاندار تهران جلسه ای را برگزار کند.

کوثری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی عنوان می کنند با جدا شدن شهرری از تهران بودجه اختصاص یافته به این شهر به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند گفت: این موضوع نیز در جلسه مطرح شد که استاندار تهران این موضوع را رد کرد و گفت که بودجه های خوبی به شهرری تخصیص پیدا خواهد کرد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان شهر تهران تاکید کرد: در این جلسه قرار شد ماده های قانونی جدایی شهرری از تهران در اختیار نمایندگان قرار بگیرد.

وی با اشاره به مباحث دیگر مطرح شده در این جلسه گفت: همچنین یکی دیگر از مباحث مطرح شده بودجه های عمرانی و هزینه ای استان تهران بود که در همین زمینه استاندار توضیحاتی ارائه کرد و گفت استانداری تا پایان شهریورماه فرصت دارد در خصوص گزارشی که دیوان محاسبات در این زمینه داده پاسخی ارائه دهد و ما در حال اقدام هستیم.

کوثری افزود: همچنین شبکه های جاده ای تهران یکی دیگر از سئوالهای نمایندگان بود چرا که شبکه های جاده های تهران در ورود و خروج دچار مشکل است و استاندار در همین زمینه توضیحاتی ارائه کرد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان شهر تهران توضیح در مورد شبکه مترو، جاده های استان تهران، بافت فرسوده و مسائل و مشکلات کلان شهر تهران را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه مشترک مجمع نمایندگان تهران و استاندار تهران عنوان کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.