نشست خبری “اجلاس اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام” برگزار شد

۱۲م آذر ،

0-7-17.jpg

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست خبری که به منظور تعریف و تبیین بیداری اسلامی و تمایز آن با بهار عربی یا دموکراسی‌خواهی برگزار شده بود حضور یافت.

به گزارش خبرنگار بیداری اسلامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا،) نشست خبری “اجلاس اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام” که در بیستم و بیست و یک آذرماه سال جاری در حوزه هنری و با حضور علی‌اکبر ولایتی برگزار شد.

ولایتی با بیان اینکه در این اجلاس از اساتید دانشگاه‌های اسلامی و غیراسلامی حضور خواهند یافت عنوان کرد: این برنامه از سلسله برنامه‌هایی است که از ابتدای شکل‌گیری بیداری اسلامی در جهان اسلام و با الهام گرفتن از رهنمودهای مقام معظم رهبری در ایران تشکیل می‌شود.

وی افزود: ما شاهد برگزاری اجلاس مجمع عمومی بیداری اسلامی در شهریور سال ۹۰ و اجلاس زنان و جوانان بودیم. همچنین بین این اجلاس حداقل سه اجلاس شورای هماهنگی با حضور کشورهای مختلفی صورت گرفت که در هر کدام از آنها حدود ۴۰ نفر حضور داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه موضوع بیداری اسلامی با توجه به عمق و پیشینه فرهنگی اساتید کشورهای اسلامی که در این اجلاس حضور دارند به صورت عمقی و در کنفرانس‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین در بخش دیگری از این نشست خبری صلاحی، رییس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه با توجه به حرکات بیداری اسلامی در منطقه عربی-اسلامی و جهان اسلام لزوم برگزاری چنین اجلاسی بیش از پیش احساس می‌شود گفت: همایش‌ها و اجلاسی که تا امروز در زمینه بیداری اسلامی برگزار کرده‌ایم با حضور اساتید مسلمان جهان اسلام بوده‌اند و اجلاس آتی نیز همین‌طور خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم که اجلاس اساتید و دانشگاهیان جهان اسلام نیز گامی مثبت در راستای این حرکت عظیم بیداری اسلامی باشد.

صلاحی با بیان اینکه این اجلاس از پنج کمیسیون تخصصی تشکیل شده است اظهار کرد: اولین کمیسیون به بررسی بیداری اسلامی، دستاورد رابطه قدرت در جهان معاصر می‌پردازد و کمیسیون بعدی نیز بحث بیداری اسلامی و حکومت‌داری مبتنی بر مردم‌سالاری را بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین کمیسیون‌هایی در خصوص بیداری اسلامی، آسیب‌شناسی تهدیدات و فرصت‌های آن و بیداری اسلامی پیشرفت ، عدالت اسلامی و هویت اقتصادی و ظرفیت‌های علمی و نظریه‌پردازی در جهان اسلام نیز از جمله کمیسیون‌هایی می باشند که در این اجلاس بررسی می‌شوند.

وی در پایان تاکید کرد:‌ یکی از کارهای مهم ما به عنوان اساتید مسلمان در دانشگاه‌های جهان این است که بتوانیم برای دستیابی به جایگاه‌ مورد نظر در جهان اسلام کوشا باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.