نشست دانشجویی رئیس رسانه ملی در دانشکده علوم اجتماعی

۳۱فروردین۱۳،

رئیس رسانه ملی در نشست دانشجوئی دانشکده علوم اجتماعی گفت: نگاه ما ملی است و رویکرد جناحی و حزبی در رسانه ملی جایگاهی ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی رسانه ملی ؛نشست کارشناسی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه تهران با موضوع نقد سیاست‌های صداوسیما و با حضور رئیس رسانه ملی به مدت ۳ ساعت برگزار شد.  در این نشست نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجوئی و همچنین سایر دانشجویان که برای اظهارنظر ثبت نام کرده بودند؛ دیدگاه‌های مختلف خود را پیرامون مسائل سیاسی، فرهنگی جامعه و عملکرد رسانه ملی بیان کردند.  
عملکرد رسانه ملی در انتخابات سال ۸۸؛ چگونگی حضور گروه‌های مختلف سیاسی در صداوسیما؛ رویکرد برنامه‌های خبری؛ برنامه‌های کودک؛ تولیدات نمایشی و سریال‌های تلویزیونی؛ چگونگی رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای؛ خبرها مربوط به حوادث سوریه، چگونگی پرداختن به اقوام ایرانی، نحوه پخش برنامه‌های مذهبی، سانسور در پخش فیلم‌های سینمائی؛ حضور کمرنگ مدیران رسانه ملی در دانشگاه‌ها؛ محدودیت آزادی بیان در برنامه‌های صداوسیما از جمله موضوعاتی بود که دانشجویان در مورد آن صحبت کردند.  
رئیس سازمان صداوسیما نیز با اشاره به اینکه طرح آزاد نقطه نظرات دانشجویان بدون هیچ‌گونه خط قرمز نشانه شادابی و حیات و آزادی در دانشگاه است؛ گفت: رویکرد ما ملی است و تلاش می‌کنیم در چارچوب ارزش‌های اسلامی و ملی و ضوابط قانونی و مصالح مردم؛ حتی‌المقدور به نیازها و سلائق مختلف پاسخ دهیم.  
به همین دلیل بسیار طبیعی است که یک قشر و یا یک سلیقه خاص هیچگاه صد در صد از برنامه‌های رسانه ملی راضی نباشد. مهم توجه به مجموع نگاه‌ها است.  
آقای ضرغامی با اشاره به مخاطبان ۹۵ درصدی برنامه‌های رسانه ملی گفت: استفاده از شبکه ماهواره‌ای توسط بخشی از جامعه بهیچوجه به معنای قطع رابطه آنان با صداوسیما جمهوری اسلامی نیست. پانزده درصد از مردم به دلائل مختلف شبکه‌های صداوسیما به ویژه شبکه‌های استانی را از روی ماهواره دریافت می‌کنند.  
رئیس رسانه ملی در پاسخ یکی از دانشجویان در مورد عدم اعتماد به بخش‌های خبری رسانه ملی گفت: بر اساس نظرسنجی مؤسسه گالوپ در آمریکا، ۸۰ درصد ایرانیان خبرها و اطلاعات مورد نیاز خود را از شبکه‌های جمهوری اسلامی دریافت می‌کنند که البته آمار ما بیش از این را نشان می‌دهد.  
آقای ضرغامی در پاسخ به انتقاد دانشجوی دیگری در مورد عملکرد رسانه ملی در حوادث سال ۸۸ گفت: متأسفانه متخلفین انتخابات در عین اعتقاد به عدم وجود تقلب و هماهنگ با شبکه‌های ضدانقلاب و استکباری؛ سلامت انتخابات را زیر سئوال بردند و به ملت ضربه زدند.  
در همان مقطع صداوسیما از آنان دعوت کرد تا در گفتگوی دو طرفه نظرات خود را مطرح و البته پاسخ خود را نیز دریافت کنند. آنها به پیشنهاد رسانه ملی پاسخ منفی دادند همان‌گونه که بازشماری صندوق‌ها را به عنوان فصل‌الخطاب قبول نکردند.  
رئیس رسانه ملی با اشاره به ۱۷ مورد قطع شبکه‌های برون‌مرزی بر روی ماهواره‌های جهانی در طول یکسال قبل گفت: این واقعیت سند رسوائی آمریکا و مدعیان حقوق بشر و جریان آزاد اطلاع‌رسانی است و از طرف دیگر نشانه موفقیت و کارآمدی این شبکه‌ها است.  
رئیس رسانه ملی با اشاره به وجود روابط خوب و مستمر برنامه‌سازان و مدیران سازمان با نهادهای علمی دانشگاهی گفت: تقویت هر چه بیشتر این روابط و عینی‌تر شدن نگاه دانشگاهیان به واقعیات موجود در جامعه می‌تواند سبب ارتقاء بیشتر برنامه‌های رسانه ملی شود. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.