نشست رسانه ای جشنواره – همایش روحانی در قاب سینما برگزار شد

نشست رسانه ای اولین جشنواره – همایش روحانی در قاب سینما با حضور خبرنگاران و دبیر جشنواره روحانی در قاب صبح امروز (سه شنبه) در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، در ابتدای این نشست که ساعتی پیش برگزار شد  حجه السلام علی سرلک دبیر اولین جشنواره – همایش روحانی در قاب سینما دربارهٔ سبب برگزاری این جشنواره گفت: در سال های اخیر فیلم های گوناگونی در باب روحانیت ساخته شده است و به سبب درست نپرداختن به این موضوع حساس لازم بود که کسی وار میدان شود ، که این مساله را عنوان کنیم و در اولین جشنواره روحانی در قاب سینما خواستیم طرح مساله کنیم و در گام های بعدی به حل این مساله بپردازیم.

علی سر لک دبیر اولین جشنواره – همایش روحانی در قاب سینما ادامه داد: برای اولین بار در اسفند سال ، موضوع برگزاری این جشنواره در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر مطرح و در نهایت با تبیین افق ها، بایستگی ها و الزامالت حرکتی این اتفاق در قالب گفت وگو مشخص شد.

حجه السلام علی سرلک یاد آور شد : با برگزاری این جشنواره – همایش تلاش داریم تا از نسبت روحانیت و سینما به درستی ابهام زدایی شود و از سویی به این نکته برسیم که روحانیت در آثار مختلف نباید برای خود جایگاه ماورایی قائل باشد و خو درا شخصیتی بری از گناه و معصوم ندانند و از سوی دیگرسینماگران موضوع روحانیت را دستمایه فروش فیلم های خود قرار ندهند.

علی سرلک ادامه داد : آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره متشکل است از ۸۵ فیلم مستند و ۵۵ فیلم کوتاه که هیت انتخاب جشنواره این آثار ارا انتخاب کرده اند. اکثر آثار رسیده از خارج از تهران و شهرستان ها بوده است که این به نوبه خود اتفاق مثبتی است. جایزه ویژه ای از سوی دبیر همایش به یکی از فیلم های بلند با موضوع روحانیت، جایزه ویژه هیات داوران به بهترین فیلم دانشجویی و جوایز نقدی به سه کارگردان برتر فیلم های مستند و کوتاه حاضر در بخش مسابقه این اتفاق اهدا خواهد.

نخستین جشنواره – همایش روحانی در قاب سینما از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری در سینما فلسطین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.