نشست رهبران و اندیشمندان دینی ایران برای محکومیت اهانت به مقدسات دینی

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۷/۲۵
رهبران و اندیشمندان دینی ایران با حضور در نشستی با عنوان quotation mark کرامت ادیان ، اهانت به مقدسات دینی quotation mark اهانت به ساحت پیامبر اسلام و اقدام سازندگان فیلم موهن را به شدت محکوم کردند.
به گزارش خبر نگار ما در این نشست که از طرف مرکز گفتگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد ابتدا قائم‌ مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن محکوم کردن توهین به مقدسات دینی در غرب به بهانه آزادی بیان گفت: فطرت بشر اصل توهین را نمی پذیرد.
منصور اعتصامی افزود : نماد ارتباط رسول گرامی اسلام و دیگر ادیان بر پاکی و اصل محبت و رحمت الهی است و این امر موجب پیشرفت اسلام و محبوبیت پیامبر(ص) شده است.
وی با بیان اینکه برای اصلاح هر جامعه انسانی تنها راه بخشش و محبت کارساز است، توهین به مقدسات دینی در غرب را به بهانه آزادی بیان محکوم کرد و گفت: این توهین نه تنها با اصل فطرت بشر مخالف است بلکه با آموزه های علمی خود آنها نیز در تعارض است.
اعتصامی اضافه کرد : امروز مبانی فرهنگ در ساختار نظری غرب بر دوش متفکران و جامعه شناسان آنها انسان شناسی را به عنوان خاستگاه فرهنگ تلقی می کنند؛ آنها اگر علم خودشان را زیر سوال ببرند ناراحت می‌شوند چه رسد به توهین دینی. زیرا فطرت بشر اصل توهین را نمی‌تواند بپذیرد.
وی تأکید کرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که از نظر جامعه‌شناسی به یکدیگر پیوسته هستیم و باید بتوانیم با تفاوت ادیان‌ها در چارچوب الهی به سمت نظام یکپارچگی حرکت کنیم. ما به عنوان نشان دادن انسانیت خود فریاد بر می آوریم که جامعه جهانی جسارت و توهین را بر نمی تابد.
قائم‌ مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یادآور شد: از طرف ایران الهی که فراتر از ایران اسلامی است اعلام می کنیم ما با توجه به کرامت انسانی وظیفه داریم که با مسئله توهین به ادیان و مقدسات آنها به طور جدی مبارزه کنیم و اجازه توهین و جسارت را به دین اسلام ندهیم و انسجام و استحکام انسان‌های موحد را افزایش دهیم.
وی گفت: تمامی ادیان بر رعایت اصل احترام تاکید دارند، چه رسد به ایران الهی که با وجود اسلام می‌خواهد زیبایی و پاکی را به جامعه بشری هدیه دهند و انسان‌ها تصمیم بگیرند به دین واحد الهی بازگردند.
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین quotation mark علم الهدی quotation mark معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که چگونه می‌شود از پیامبر رحمت چهره خشنی به دنیا معرفی کرد و قطعا این جنایت بشریت و تمام ادیان الهی است، گفت: حتی قرآن به ما اجازه نمی‌دهد که به ادیان غیر الهی و حتی بت پرستان هم توهین کنیم و علتش هم این است که اگر شما به مقدسات دیگران توهین کنید آنها هم به مقدسات شما توهین می‌کنند.
در این نشست اسفندیاری معاون بین الملل نیروی مقاومت بسیج نیز با محکوم کردن عمل ننگین توهین به پیامبر گرامی اسلام، غرب را حامی چنین کارهایی دانست و تصریح کرد: این همان آزادی بیانی است که غرب اجازه نمی‌دهد در مورد بعضی مسائل صحبت شود، ولی به عزیزترین شخصیت جهان اسلام که یک میلیارد و ۵۰۰میلیون پیرو دارد توهین می کنند.
در ادامه این نشست، مولوی اسحاق مدنی مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت ،مارنر سای بنیامین اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ،دکتر خانلری نماینده ارامنه تهران به نمایندگی از نمایندگان اقلیتهای دینی مجلس شورای اسلامی ،گلستانی خاخام دینی کلیمیان ایران ، نماینده گریگوری سیبوه سرکسیان خلیفه ارامنه تهران و شمال ایران همگی در سخنانی توهین به پیامبران همه ادیان بوی‍‍ژه توهین به پیامبر اسلام را محکوم کردند .
همچنین شرکت کنندگان در بیانیه‌ پایانی این نشست هرگونه توهین به مقدسات دینی را محکوم و اعلام کردند توهین به کلام وحی و پیامبران الهی همواره حرکتی دین ستیزانه و شیطانی بوده است و امروز معاندان با خدا با قران سوزی ، تولید فیلیمهائی چون فیلم اخیر و انتشار کاریکاتورهای ضد اسلامی طرفی نخواهند بست .
در بیانیه امده است ساحت هنر جلوگاه معنویت و ارزشهاست و صاحبان هنر و هنرمندان باید نسبت به سوء استفاده از هنر برای جریحه دار کردن احساسات پیروان ادیان حساس باشند .
در این بیانیه از سازمان های بین المللی ،نخبگان و رهبران دینی خواسته شده که فعالیت خود را برای اگاه سازی مردم همه جوامع در خصوص پیام اسمانی همه ادیان اسمانی انجام دهند .
همچنین در این بیانیه خواهان برخورد بازدارنده برای جلوگیری از تکرار چنین اهانتهائی شدند .

تصویر با صدا دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.