نشست روسای هیات های ورزشی گیلان با وزیر ورزش و جوانان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جلسه که عصر روز پنجشنبه در مجموعه ورزشی یادگار امام شهرستان رشت برگزار شد، استاندار ، مدیرکل اداره ورزش و جوانان ، روسای هیات های ورزشی و تعدادی از نمایندگان مردم شهرهای مختلف گیلان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در این مراسم گفت: افتخاراتی که توسط ورزشکاران در رقابت های المپیک و پاراالمپیک کسب شده، عظمت، شکوه و افتخار را به مردم هدیه کرد.

ˈمحمد باباییˈ افزود: امیدواریم با بسط و گسترش ورزش، بتوانیم بیش از پیش شاهد موفقیت ورزشکاران ایرانی در میادین مختلف باشیم.

وی ادامه داد: گیلان در امر ورزش جزو پنج استان برتر کشور است و هم اکنون ۹۵ تیم از استان در لیگ های مختلف در کشور فعالیت دارند و همچنین دو پایگاه قهرمانی در گیلان دایر است.

وی گفت: تا سال ۸۹ حدود ۲۲۳ مکان ورزشی در گیلان وجود داشت که این رقم هم اینک به ۲۸۰ مکان ورزشی افزایش یافته است و سرانه ورزشی نیز از ۵۸ صدم متر در سال ۸۹ به ۶۲ صدم متر در زمان حاضر افزایش یافته است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: همچنین در سال ۸۹ حدود یک هزار و ۲۵۷ورزشکار به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که این رقم در سال ۹۰ به یک هزار و ۴۸۶ ورزشکار افزایش یافته و تعداد باشگاه ها نیز در گیلان از ۴۱۹ باشگاه در سال ۸۹ به ۴۸۰ باشگاه تا پایان سال ۹۰ افزایش یافته است.

در ادامه این برنامه مشکلات هیات های ورزشی استان گیلان توسط ˈمحمد ذات پرورˈ رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان به نمایندگی از سوی هیات ها به وزیر ورزش ارایه شد.

توجه به ساخت سالن های سرپوشیده استاندارد، احداث پیست های ورزشی، احداث ورزشگاه ها در شهرستان های گیلان با توجه به اینکه ۹۵ تیم از این استان در لیگ های مختلف کشور حضور دارند، احداث پایگاه های قهرمانی و استعدادیابی در رشته هایی که دارای عناوین قهرمانی و احداث کمپ های تیم های ملی با توجه به موقعیت جغرافیایی و کشورهای حاشیه دریای خزر از اهم خواسته های هیات های ورزشی گیلان از وزیر ورزش و جوانان بود.

همچنین حمایت ویژه از تیم هایی که در لیگ حضور دارند به دلیل نبود اسپانسر قوی، احداث مجموعه ورزشی ویژه ورزش های سنتی و بومی محلی، احیای مسابقات جام روستازادگان با توجه به وجود ۲۵۰۰ روستا در گیلان، احداث استخرهای استاندارد و کمک مالی به هیات های ورزشی از دیگر خواسته های روسای هیات های ورزشی گیلان از وزیر ورزش بود که توسط رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان ارایه شد.ک/۲

۷۲۸۵/ ۶۰۳/۵۰۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.