نشست رویانیان با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ/پرسپولیس یک‌ شانزدهم حق‌پخش را می‌خواهد نه یک سی‌ام

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > لیگ برتر – مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با حضور در فدراسیون فوتبال جلسه ای را با مهدی تاج، علی کفاشیان، عزیز‌محمدی و کاظمی برگزار کرد.

به گزارش ممتاز و به نقل از پایگاه اینترنتی رسمی باشگاه پرسپولیس؛ محمد رویانیان دربارهٔ نشست برگزار شده با روسا و دبیران فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و اتحادیه فوتبال باشگاه‌های کشور گفت: ما چند موضوع مهم را در این نشست مطرح کردیم. اولا اینکه میزان درآمد دریافتی از محل حق پخش تلویزیونی نباید اینقدر باشد. آنچه که سازمان لیگ دریافت می‌کند و صدا و سیما بابت حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها می‌دهد مبلغ کمی است و باید پیگیری کنیم و حق پخش واقعی به سازمان لیگ و باشگاه‌ها پرداخت شود.

رویانیان در ادامه گفت: موضوع مهم دیگری که مطرح کردیم این بود که میزان دریافتی پرسپولیس و استقلال از محل حق پخش تلویزیونی، تبلیغات دور زمین و بلیت فروشی بسیار کم است و در این باره با ارائه آمار و ارقام توضیحاتی دادم که مسئولان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و اتحادیه فوتبال باشگاه‌ها تا حدودی قانع شدند و حتی از ما بابت پیگیری این مسائل و دفاع از حق و حقوق باشگاه‌ها و باشگاه خودمان تشکر کردند.

مدیر عامل پرسپولیس خاطرنشان کرد: می‌خواهم یک واقعیت را بگویم، میزان دریافت حق پخش تلویزیونی برای کل باشگاه‌ها ۳۰ میلیارد تومان است که این مبلغ با حق پخش واقعی بسیار تفاوت دارد و آنچه که به باشگاه‌ها پرداخت می‌شود مبلغ ناچیری است. حق پخش تلویزیونی و مبلغ آن باید افزایش پیدا کند.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این، ما محاسبه کردیم و مشخص شد که میزان دریافتی پرسپولیس از حق پخش تلویزیونی یک میلیارد تومان است. یعنی یک سی‌ام، اگر فصل قبل لیگ برتر دارای ۱۸ تیم بود، میزان دریافتی پرسپولیس باید یک هجدهم باشد و حالا که لیگ برتر ۱۶ تیمی است، میزان دریافتی پرسپولیس اگر بخواهند آن را همطراز با تیم‌های بدون طرفدار و کم طرفدار بدانند و امتیاز ویژه‌ای قائل نشوند باید یک شانزدهم باشد اما آنچه که ما دریافت می‌کنیم یک میلیارد تومان از ۳۰ میلیارد تومان است. یعنی یک سی ام. در حالی که اگر بر مبنای همین ۳۰ میلیارد، پرسپولیس را بدون در نظر گرفتن امتیاز ویژه و همطراز با سایر باشگاه‌ها بدانند، دریافتی ما باید بیشتر از یک میلیارد تومان باشد. ما این مباحث را مطرح کردیم و گفتیم وقتی ۱۸ تیم لیگ برتری وجود دارد و میزان حق پخش تلویزیونی شما ۳۰ میلیارد تومان است چرا به ما یک میلیارد تومان می‌دهید. ما این اعتراض‌ها را مطرح کردیم.

محمد رویانیان گفت: دربارهٔ تبلیغات دور زمین هم همینطور است. به هر حال این یک واقعیت است که پرسپولیس و استقلال تیم‌های پر طرفدار این مملکت می باشند و بازی‌های این دو تیم که پخش مستقیم می‌شود و به طور طبیعی باید میزان دریافتی آنها بیشتر نیز باشد اما متاسفانه نه تنها اینطور نیست بلکه ما به نوعی از همین حق پخش ناچیز حق خود را به طور کامل دریافت نمی‌کنیم.

محمد رویانیان تصریح کرد: بنده هفته قبل با آقای تقدس‌نژاد در صدا و سیما جلسه داشتیم و اعتراض خود را به حق پخش تلویزیونی و ۳۰ میلیاردی که صدا و سیما در نظر گرفته اعلام کردم. به معاون محترم صدا و سیما گفتم؛ آنچه که شما به باشگاه‌ها پرداخت می‌کنید با واقعیت فاصله فراوانی دارد. بنده دیروز هم گفتم و امروز هم می‌گویم؛ میزان درآمد دریافتی صدا و سیما از پخش برنامه ۹۰ بیشتر از دریافتی کل فصل باشگاه است. منظورم هم این نبود که این درآمد به جیب بنده خدا فردوسی‌پور می‌رود. بلکه منظورم این بود که برنامه ۹۰ چنین درآمدی را برای صدا و سیما ایجاد می‌کند. وقتی صدا و سیما از محل فوتبال این همه درآمد دارد چرا باشگاه‌های ما باید این همه مشکلات مالی داشته باشند و نتوانند حق و حقوق خود را بگیرند.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: علاوه بر این اگر پرسپولیس را همطراز با تیم‌های کم طرفدار و بدون طرفدار بدانند، پرسپولیس می‌بایست یک شانزدهم حق پخش تلویزیونی را دریافت کند که هرگز اینطور نیست و دریافتی ما از محل حق پخش یک میلیارد تومان یعنی یک سی‌ام است. چرا باید اینگونه باشد؟ ما این مسائل را مطرح کردیم و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ نیز با سعه صدر حرف و نظرهای ما را شنیدند و تقریبا به ما حق دادند.

مدیر عامل پرسپولیس در ادامه افزود: در پایان مقرر شد آقای عزیزالله محمدی رئیس محترم اتحادیه فوتبال جلسه‌ای سراسری با حضور مدیران باشگاه‌ها تشکیل دهد تا این مسائل در آنجا مطرح شده و حق و حقوق باشگاه‌ها پیگیری شود. امیدوارم که بتوانیم به یک نتیجه خوب و منطقی برسیم و باشگاه‌ها رفته رفته حق واقعی خود را از محل حق پخش تلویزیونی، تبلیغات دور زمین و بلیت فروشی دریافت کنند.

۲۵۲ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.