نشست سه‌جانبه مقامات وزارت خارجه ایران، هند و افغانستان برگزار شد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه؛ در این نشست معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان با تشکر از حضور هیات‌های هند و افغانستان در اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها این حضور را نشانه دوستی پایدار سه کشور دانست.

سید ‘عباس عراقچی’ اظهار داشت: سه کشور با حوزه‌های فرهنگی مشترک و مواضع هم‌ سو در قبال مسائل بین‌المللی و منطقه ای می‌توانند با برگزاری دیدارهای مشترک در سطوح مختلف در جهت منافع خود با شتاب بیشتری حرکت کنند.

‘ماتای’ قائم‌مقام وزیر خارجه هند نیز با اشاره به جایگاه ممتاز و موقعیت ژئواستراتژیک سه کشور غیرمتعهد ایران، افغانستان و هند و هم‌سویی سه کشور در تحولات بین‌المللی و منطقه‌یی آمادگی کشورش را برای توسعه بندر چابهار به عنوان نزدیک‌ترین مسیر به افغانستان جهت ترانزیت و تجارت کالا اعلام کرد.

معاون وزیر خارجه افغانستان نیز با مفید دانستن برگزاری نشست سه‌جانبه آمادگی کشورش را برای بحث و تبادل‌نظر در آینده با هدف تقویت مناسبات اعلام کرد و گفت: ایران و هند می‌توانند در آینده اقتصادی افغانستان مشارکت کنند.

در پایان این نشست، سه طرف با صدور بیانیه مشترک توافق کردند با تشکیل کار گروه مشترک، نمایندگان سه طرف تا سه ماه آینده در بندر چابهار ملاقات نمایند.

** شبد** ۱۵۲۸** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۷۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.