نشست شورای طرح تحول نظام بانکی کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نشست شورای طرح تحول نظام بانکی کشور با موضوع بررسی مباحث فقهی ـ حقوقی بانکداری ایران با رویکرد اسلامی در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در قم برگزار شد

خبراقتصادی:به گزارش مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، این نشست با حضور بعضی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین بحرینی عضو این کمیسیون بر ضرورت جهتگیری بانکداری اسلامی برای حل مشکلات اجتماعیˈ،  ناظر بودن قوانین بانکی به اهداف اقتصادیی و تسهیل فرایند اشتغال در جامعه و فراهم سازی عدالت اجتماعی در نظام بانکیی تاکید کرد.

حجت الاسلام محمد رجایی دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز تاکید کرد: قوانین باید به گونه ای مورد بازنگری قرار گیرد که از قانون گریزی بانکها کاسته شود و هر بانکی نتواند با ارائه تفسیری از قانون، در مقابل حذف ربا مقاومت کند.

حجت الاسلام والمسلمینˈسید عباس موسویانˈ عضو شورای فقهی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس نیز گفت: بازنگری در قانون عملیات بدون ربا باید به گونه ای صورت پذیرد تا در مرحله اجرا بانکها به روال قبل خود بازنگردند و از شیوهای مرسوم بانکداری غربی استفاده نکنند.

در این نشست همچنین پیشنهاد شد تا کمیته حقوقی ـ فقهی مربوط به قانون عملیات بانکی بدون ربا در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با محوریت حجت الاسلام موسویان تشکیل شود و قانون عملیات بانکی بدون ربا مورد بازنگری قرار گیرد.

همچنین قرار شد کمیته دوم موسوم به ˈکمیته سیستم عملیاتی بانکهاˈ با محوریت حجت الاسلام بحرینی از دیگر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.