نشست علمی سومین کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی در زاهدان برگزارشد

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از برپایی این کنگره یک روزه را ایجاد همدلی و تبیین بیشتر ادبیات مقاومت برای تقویت خط مقاومت در راستای حمایت از کشورهای قرار گرفته در موج بیداری اسلامی، عنوان کرد.

سردار سید ˈحسن مرتضویˈ افزود: معرفی آثار برجسته در حوزه شعر مقاومت بین الملل و بیداری اسلامی، شناسایی و تعامل شاعران مقاومت ایران و جهان، زمینه سازی برای آفرینش و گسترش شعر مقاومت بین الملل و بیداری اسلامی و انتشار آثار برگزیده به زبان های مختلف با موضوع مقاومت از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.

وی با اشاره به اینکه این کنگره تا کنون با استقبال خوبی از سوی هنرمندان و شعرا سراسر کشور روبرو شده است گفت: تا کنون هزار و ۲۰۰ اثر هنری در قالب شعر و مقاله با موضوعیت بیداری و تأثیرات آن بر شعر و شاعران منطقه و جهان به ستاد برگزاری کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی ارسال شده است.

وی اظهار داشت: در نشست های علمی و تخصصی کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی که نمونه آن امروز در زاهدان در حال برگزاری است بهترین مقالات و شعرهای ارسالی مورد بررسی قرار می گیرد و آثار منتخب برای ارائه به کنگره سراسری که ۱۳ آبان امسال در کرمانشاه برگزار می شود، انتخاب خواهند شد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴ اثر از شعرای بسیجی استان در قالب شعر و مقاله در نشست تخصصی سومین کنگره شعر بین الملل اسلامی در زاهدان مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: تاکنون دو نشست تخصصی کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی در شهرهای بوشهر و آذربایجان غربی برگزار شده است. ک/۳

۷۳۰۷ / ۶۵۳

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.