نشست قاهره خط بطلانی برای راهکارهای نظامی در سوریه است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: بحران سوریه بدون مداخله خارجی و استفاده از گزینه‌های نظامی حل و فصل خواهد شد و نشست قاهره به کارگیری راهکارهای سیاسی را برای پایان دادن به منازعه سوریه نشان می‌دهد.

حسین کنعانی مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نشست قاهره؛ درباره حل بحران سوریه گفت: بعد از برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها و طرح تشکیل نشست چهار جانبه در مصر، تغییر مواضع بین المللی در موضوع سوریه نمایان بوده و تلاش‌های غرب برای حل بحران سوریه، در  راستای دستیابی به اهداف خود  با شکست مواجه شده است.
وی افزود: ترکیه تحت فشار غرب و در جهت مقابله با دولت سوریه اقدامات خصمانه زیادی انجام داده است، اما به وجود آمدن مشکلات مرزی و داخلی در این کشور ترکیه را به تغییر مواضع خود وادار کرده و باعث وارد شدن این کشور در روند مذاکرات سیاسی سوریه شده است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: همکاری ایران، مصر، ترکیه و اخضر ابراهیمی؛ نماینده سازمان ملل در نشست قاهره بیانگر این است که سوریه بدون مداخله کشورهای دیگر و استفاده از گزینه نظامی حل فصل خواهد شد و این نشست به کارگیری راهکارهای سیاسی را برای پایان دادن به بحران در این کشور نشان می‌دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.