نشست مسکو (۳)؛ پایان دور سوم مذاکرات ایران و ۵+۱/ احتمال کشیدن شدن گفتگوها به روز سوم

سه شنبه ۳۰ خرداد – ۰۳:۱۸:۲۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-سومین دور از مذاکرات میان ایران و گروه ۵+۱ دقایقی پیش به پایان رسید .
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری آریا، گفته می شود دور چهارم مذاکرات ایران و گروه ۵+۱ عصر امروز در هتل گلدن گیت مسکو ادامه یابد.
یک دیپلمات آگاه نزدیک به مذاکرات ایران و۱+۵ خبر داد که در مذاکرات دیروز ایران و گروه ۱+۵ ،طرف ایرانی ، غیرقانونی بودن قطعنامه ها ضد ایران را به اثبات رسانده و به صورت مکتوب نیز آن را به طرف مقابل ارائه کرده است…
ایران و گروه ۱+۵ قرار است امروز ، مذاکرات روز نخست را جمع بندی کنند…
در همین حال “علی باقری “معاون دبیر شورای عالی امنت ملی ایران امروز قبل از آغازمذاکرات،با “سرگئی ریابکوف” معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور در مذاکرات دیدار و گفتگو کرد.
“علی باقری” معاون سیاست خارجی و امور بین الملل دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران دیروز پس از برگزاری نخستین روز مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در مسکو ، این مذاکرات را سازنده و جدی دانست.
“سعید جلیلی” دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران هم در آستانه مذاکرات مسکو در گفت وگو با شبکه خبری راشاتودی، تاکید کرد : تهران انتظار دارد حق ایران در زمینه فناوری هسته‌ای که شامل غنی‌سازی اورانیوم می‌شود به رسمیت شناخته و احترام گذاشته شود و این موضوع به طور شفاف در معاهده منع تولید و گسترش سلاح های هسته ای NPT تعریف شده است.
در همین حال یک یک منبع نزدیک به هیئت نمایندگی ایران به خبرگزاری «ریا نووستی» اعلام کرد: ایران انتظار دارد مذاکرات این کشور با گروه “۱+۵” در مسکو، روز سه شنبه پایان یابد.
وی گفت:”ما امیدواریم مذاکرات امروز پایان یابد”.
پیشتر “مایکل مان “سخنگوی “کاترین اشتون” مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد روسیه در پایان روز نخست نشست مسکو از احتمال کشیده شدن گفتگوها به روز سوم خبر داده بودند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۹۱۵۱۸۲۰۰۱۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.