نشست مشورتی ایران با ۱۰ کشور جهان آرامش را به سوریه باز‌ می‌گرداند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور کوفی عنان در نشست مشورتی ایران با ۱۰ کشور جهان بسیار حائز اهمیت است چراکه وی اطلاعات بسیار کاملی از شرایط سوریه دارد.

حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست مشورتی تهران درباره سوریه گفت: با توجه به شرایط فعلی سوریه برگزاری نشست مشورتی ایران با حضور  ۱۰ کشور جهان می‌تواند عامل موثری در بازگشت آرامش به اوضاع داخلی سوریه باشد.

وی با اشاره به اینکه حمایت ایران از سوریه می تواند به آرامش منطقه کمک کند، تصریح کرد: سوریه همیشه مورد حمایت ایران است و برگزاری این نشست می‌تواند از کشتار مردم و نزاع داخلی در این کشور جلوگیری کند.

نماینده مردم نیشابور با اشاره به حضور کوفی‌عنان در این نشست اظهار داشت: استعفای کوفی عنان از ماموریتش در سوریه به خاطر کار شکنی‌های پی‌در‌پی غربیان در ایجاد صلح در این کشور بود و زمانی که وی احساس کرد دیگر نمی‌تواند برنامه‌های مد نظر خود را در تحقق صلح پیش ببرد از ماموریتش در سوریه استعفا کرد.

سبحانی‌نیا در پایان خاطر نشان کرد: کوفی‌عنان اطلاعات بسیار مفیدی از سوریه دارد و نظرات و پیشنهادات او برای به نتیجه رساندن این نشست بسیار حائز اهمیت است.

“انتهای پیام”/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.