نشست مقاومت در ادبیات فارسی و عربی در بیروت برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این مراسم که روز پنجشنبه توسط رایزنی فرهنگی ایران در لبنان برگزار شد، ‘علی حجازی’ استاد دانشگاه لبنان و داستان نویس سرشناس لبنانی، ‘علی زیتون’ استاد دانشگاه لبنان و ناقد ادبی، ‘احسان قبول’ استاد زبان فارسی رایزنی فرهنگی و خانم ‘فاتن المر’ استاد دانشگاه لبنان و ناقد ادبی در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی سخنرانی کردند.

در این برنامه همچنین حجت الاسلام ‘سید محمدحسین رئیس زاده’ رایزن فرهنگی طی سخنانی حضرت فاطمه زهرا(س) را اسوه مقاومت علیه ظلم و جور و طغیان دانست و با یادآوری پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در سال ۲۰۰۰ خاطره شهدای مقاومت به ویژه شهید ‘سید عباس موسوی’ دبیر کل سابق حزب الله، شهید شیخ ‘راغب حرب’ و شهید ‘عماد مغنیه’ را گرامی داشت.

وی تاکید کرد: اگر مقاومت وجود نداشت، رژِیم صهیونیستی به طمع و تجاوز خود به منظور سیطره بر تمامی کشورهای منطقه ادامه می داد و اگر پیروزی الهی تابستان ۲۰۰۶ تحقق نمی یافت، چهره منطقه و دنیا غیر از آنی که هم اکنون است، می بود.

رایزن فرهنگی ایران اظهار داشت: ما معتقدیم این مقاومت مائده‌ای الهی است که خدای

‌تعالی آن را برای دوستان خاص خود گستراند‌ه و پیروزی‌های بزرگی را در آینده به بار خواهد آورد که همانا نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

در ادامه برنامه دیگر سخنرانان،‌ مقالات خود را پیرامون موضوع نشست ارایه دادند و حجازی در مورد شخصیت‌سازی در ادبیات مقاومت،‌ دکتر زیتون نیز در مورد زن و مقاومت و دکتر فاتن المر نیز در موضوعی تحت عنوان نگاهی به ادبیات مقاومت به سخنرانی پرداخت.

خاورم**۱۰۳۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۳۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.