نشست هنرمندان با عکاس و فیلمساز بزرگ تاجیکستان

۲۵ام بهمن ،

یکشنبه ۲۹ بهمن ماه ˝شرکت فرهنگ‌فیلم تهران˝ میزبان ˝خادم شایسته فرهنگ جمهوری تاجیکستان˝، زائور داخته خواهد بود.

به گزارش سروس تجسمی هنرآنلاین؛ در این نشست هنرمند ارزشمند تاجیکی در مورد خود و آثارش سخنرانی کرده و در ادامه با هنرمندان و هنرجویان ایرانی در مورد هنر عکاسی به گپ و گفت صمیمانه خواهد پرداخت.

زائور رستم‌ویچ  سال ۱۹۳۶ در منطقۀ داغستان روسیه به دنیا آمد. سال ۱۹۶۴ از رشتۀ فیلم‌برداری فارغ‌التحصیل شد و تا زمان بازنشستگی در استودیوی تاجیک‌فیلم کار می‌کرد. وی تا کنون ۱۳ فیلم هنری و حدود ۷۰۰ فیلم مستند فیلم‌برداری کرده‌است. “انسان پوستش را عوض می‌کند”، “شیرک دلاور”، “جستجوی ببر” و “رستم و سهراب”از جملۀ مهم‌ترین آثار فیلم‌برداری زائور داخته است که تا کنون از طریق شبکه‌های تلویزیونی تاجیکستان پخش می‌شوند. در این میان فیلم‌هایی که “باریس کیمیاگرف” با فیلم‌برداری زائور داخته ساخته بود، همگی بدون استثنا پرطرفدار بودند و می باشند.

“زائور داخته” در عرصۀ عکاسی هم خوش درخشید. اولین نمایشگاه عکاسی وی سال ۲۰۰۴ در کاخ وحدت شهر دوشنبه برگزار شد. در پی آن راه زائور داخته به خارج از کشور، به عنوان عکاسی که تاجیکستان را معرفی می‌کند، هموار شد.

وی تا کنون در چین، فرانسه، روسیه، آلمان، ژاپن و هند نمایشگاه‌های عکس برگزار کرده ‌است. او توسط عکس‌هایش در نمایشگاه‌های برون‌مرزی خارجی‌ها را با نماهایی از طبیعت، مردم و پوشش‌های سنتی تاجیکستان آشنا می‌کند. زائور داخته هم اکنون مقیم شهر دوشنبه است و برای نشریه‌های تاجیکستان عکاسی می‌کند.

علاقمندان در صورت تمایل برای حضور در این نشست هنری با شماره تلفن ۸۸۶۶۵۵۲۵ تماس بگیرند. این نشست ساعت ۱۵ روزیکشنبه ۲۹ بهمن برگزار می گردد. حضور در این نشست رایگان است.

انتهای پیام/ ۳۲/۳۱
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.