نشست چهارجانبه سران در اسلام آباد به تعویق افتاد

به گزارش ایرنا، مرکز دیپلماسی دولت اسلام آباد امروز با انتشار بیانیه ای افزود : تاریخ جدید این اجلاس از طریق منابع دیپلماتیک و با هماهنگی مجدد با سران کشورهای یاد شده مشخص و اعلام خواهد شد.

وزارت امور خارجه پاکستان جزیات بیشتر درباره علل به تعویق افتادن این نشست چهار جانبه بیان نکرد.

قرار بود که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و روسای جمهور ی افغانستان و تاجیکستان برای شرکت در نشست چهارجانبه با پاکستان به اسلام آباد سفر کنند.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است که پوتین در نامه ای به ˈآصف علی زرداریˈ رییس جمهوری پاکستان تمایل خود را برای تلاش های بیشتر به منظور گسترش روابط دوجانبه اسلام آباد – مسکو و پیشبرد امور تجاری و پروژه های اقتصادی مشترک با توجه به منافع متقابل ابراز کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است که رییس جمهوری روسیه در نامه خود اظهار داشته است که: ˈمن مطمئن هستم در آینده برنامه ریزی های لازم برای نشستی جداگانه با آقای زرداری مهیا شده و ما مشتاقانه منتظر استقبال از رییس جمهوری پاکستان در مسکو هستیمˈ.

روابط و همکاری های دوجانبه پاکستان و روسیه در طول یکسال گذشته با رشد قابل توجهی همراه بود و پیش بینی می شود تعاملات دو کشور با سفر آتی ˈولادیمیر پوتین ˈ رییس جمهوری روسیه به پاکستان از پیشرفت های بیشتری برخوردار شود.

پیشتر رسانه های محلی پاکستان نوشتند ، ولادیمیر پوتین با سفر به اسلام آباد نخستین بازدید یک رییس جمهوری روسیه به پاکستان را رقم خواهد زد.

آساق ** ۱۰۹۵ **۱۴۴۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.