نصب آگهی‌های ضداسلامی در ایستگاه‌های مترو نیویورک

در پی حکم دادگاه امریکا برای نصب آگهی‌های نفرت‌انگیز در اماکن عمومی، آگهی تبلیغاتی در حمایت از رژیم اسرائیل که در آن مسلمانان را با بربرها مقایسه می‌کند به زودی در ایستگاه‌های متروی شهر نیویورک به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از پرس تی وی، احتمالا هزینه مالی این آگهی تحریک‌آمیز را که قرار است در ۱۰ ایستگاه مترو شهر نیویورک نصب شود، پاملا گلر، وبلاگ‌نویس محافظه‌کار تندرو تامین کرده است؛ آگهی که روی آن نوشته شده است «در هر جنگی بین انسان متمدن و وحشی، از انسان متمدن حمایت کنید. حمایت از اسرائیل، شکست جهاد».

این در حالی است که بر پایه گزارش‌ها «سازمان حمل‌ونقل شهری نیویورک» پیشتر با درخواست گلر برای نصب این پوستر توهین‌آمیز مخالفت کرده بود، اما وی به بهانه آزادی بیان پرونده آن را به مقام‌های قضایی ارجاع داد تا دادگاه درباره آن تصمیم بگیرد.

پل انگلیمیر، قاضی فدرال امریکا در نیویورک نیز بر اساس «متمم نخست حق آزادی بیان قانون اساسی امریکا»، با صدور حکمی به مقام‌های این شهر دستور داد این پوستر ضد اسلامی را برای نمایش عمومی در ایستگاه‌های مترو نصب کنند.

در همین حال، منیر عواض، رئیس شعبه نیویورک «شورای روابط امریکا-اسلامی» با انتقاد از مقام‌های امریکایی تاکید کرد این سازمان به «مسائل مربوط به آزادی بیان و حق [گلر] برای متعصب و نژادپرست بودن واقف است»، اما مقام‌های شهری نیویورک دست‌کم باید از تلاش‌های گلر برای شیوه زشت و زننده ابراز نفرت و تعصب خود انتقاد کنند.

گلر یکی از بنیان‌گذاران بنیاد «اسلامی‌شدن امریکا را متوقف کنید» است؛ نهادی که سازمان‌های بین‌المللی غیردولتی آن را گروه نفرت توصیف می‌کنند.

در ماه‌های اوت و سپتامبر نیز یک آگهی اسلام‌هراسانه مشابه بر روی اتوبوس‌های عمومی شهر سانفرانسیسکو نصب شد.

پوستر اخیر در حالی قرار است در شهر نیویورک در معرض دید عموم گذاشته شود که میلیون‌ها معترض در سراسر جهان اسلام همچنان با برگزاری تظاهرات خشم خود را از انتشار فیلم موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) نشان می‌دهند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.