نصب دستگاه آب شیرین کن در مسیر حرکت زائران سیدالشهداء(ع)

۱۶اردیبهشت،

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از نصب ۶ دستگاه آب شیرین کن در مسیر حرکت و اسکان زائران حضرت امام حسین (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگارممتازنیوز، پلارک با اعلام مطلب افزود: در جهت اجرای پروژه های متعدد ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق برای ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات رسانی به زائران اعتاب مقدسه ، پروژه نصب آب شیرین کن در مسیر حرکت و اسکان زائران از ابتدا در دستور کار ستاد قرار داشته که بحمدالله تا کنون توانسته ایم ۶ دستگاه آب شیرین کن را در مسیر های مختلف حرکت زائران حضرت  سیدالشهداء(ع) نصب کنیم .
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه به روند اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: در این راستا  با در اختیار گذاشتن چاه آب و تامین برق مورد نیاز و بتن ریزی کف فضای مورد نظر و آماده شدن مقدمات، نسبت به تصفیه آب اقدام می گردد و آب شیرین شده در مخازن جهت ارائه به زائران نگهداری می گردد.
وی افزود: ارائه آب شیرین به زائران و مردم منطقه به دو صورت انجام می گردد ؛ یکی توسط تانکرهایی که آب شیرین را از این دستگاهها گرفته و در بین زوار و مردم منطقه پخش می کنند، دوم آب شیرین بسته بندی شده که به صورت لیوانی و کیسه ای تحویل مردم منطقه و زائران حضرت  سیدالشهداء(ع) می گردد.
پلارک اظهار داشت: اوج استفاده از این دستگاهها در ایام عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) در ماه محرم و اربعین حسینی می باشد که زائران با نوشیدن آب گوارا و یاد تشنگی آن حضرت به زیارت حرم نورانی سیدالشهداء(ع) نائل می شوند و در سایر ایام نیز به زائران بین راهی و مردم منطقه خدمات ارائه می گردد .
 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در پایان گفت:در نظر داریم یک مورد دیگر از این دستگاهها را نیز در آینده نزدیک نصب کنیم و تعداد آب شیرین کن های نصب شده  را به ۷ مورد برسانیم./ز
 
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.