نصب دوربین برای سرشماری پلنگ در مناطق حفاظت شده فومن

نصب دوربین برای سرشماری پلنگ در مناطق حفاظت شده فومن

نصب دوربین برای سرشماری پلنگ در مناطق حفاظت شده فومن

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن گفت: به منظور سرشماری پلنگ و گوزن در مناطق حفاظت شده فومن دوربین نصب می‌شود.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، علی اصغر روشنی گفت: برای شناسایی و مشخص شدن جمعیت پلنگ در شهرستان فومن در مناطق حفاظت شده، نظیر گشت رودخان و سیاه‌مزگی به زودی دوربین نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشاهده پلنگ در این مناطق همواره توسط روستاییان و افراد محلی گزارش می‌شود که طیور آنها را شکار می‌کند، افزود: پلنگ‌ها به شدت تحت محافظت هستند و مراقبت می‌شود تا این حیوان در دامهایی که برای گرازها پهن می‌شود، گرفتار نشود.

وی خاطر نشان کرد: ما زیستگاههای پلنگ را در شهرستان فومن می‌دانیم و می‌خواهیم با نصب دوربین در این مناطق، جمعیت و رفتار پلنگ و گوزن را در مناطق ذکر شده شناسایی کنیم.

روشنی در ادامه یکی دیگر از خبرهای خوش زیست محیطی در این شهرستان را بازگشت عقاب زخمی به دامان طبیعت عنوان کرد و گفت: این عقاب که “سنقرتالابی” هم نام دارد ۲۰ روز پیش توسط یکی از شکارچیان با اسلحه شکاری زخمی شده بود که پس از تیمار روز چهارشنبه به دامان طبیعت بازگشت.

وی با اشاره به اینکه عقاب از گونه پرندگان حفاظت شده و شکار ممنوع است، تصریح کرد: این عقاب پنجمین پرنده حمایت شده است که در سال جاری در شهرستان فومن به دامان طبیعت باز می‌گردد.

وی اظهار کرد: شکار این پرنده به منظور فروش به کشورهای عربی صورت می‌گیرد و با توجه به شکار ممنوع بودن این پرنده با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.