نصب سازه های موقت ویژه عزداری ایام محرم در منطقه ۳

۰۱م آذر ،

همزمان با ایام ماه محرم و به منظور ایجاد فضای مناسب برای برپایی مراسم عزاداری سالار شهیدان ، ۳ سازه موقت در محلاتی از شمال تهران که در آنها مسجد وجود ندارد از سوی شهرداری منطقه ۳ نصب شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  شهرداری منطقه ۳، پژمان پشمچی زاده شهردار این منطقه با اعلام این خبر گفت: به منظور بهره مندی مطلوب شهروندان از ایام محرم  سازه های پیش ساخته به صورت موقت  برای اجرای برنامه های دهه اول محرم در ۳ محله ی این منطقه نصب شده است .
شهردار منطقه ۳ با اشاره به اینکه به زودی عملیات اجرایی ساخت مسجد در این نقاط آغاز می گردد افزود: در حال حاضر سه مکان در نواحی ۱، ۲ و ۳ برای ساخت مسجد در نظر گرفته شده است. 
وی در  جلسه کمیته ساماندهی و توسعه مساجد افزود: جایگاه تاثیر گذاری و منزلت اجتماعی مساجد به عنوان تشکل های مردم نهاد و ارزش مدار در تصمیم های شهری به عنوان کانون های فعالیت های اجتماعی و فرهنگی اهمیت به سزایی دارد. 
پشمچی زاده در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به نقش مساجد در تضمین و تقویت دینداری باید همانند زمانی که جهاد مدرسه سازی در کشور به راه افتاد در مسجد سازی نیز چنین جهادی برپا شود و جهاد عملی را در دو بخش ساخت مسجد در محله‌ها و شهرک‌های مسکونی تازه و تعمیر و تجدید بنای مساجد را  در محله‌های قدیمی انجام داد. 
پشمچی زاده تصریح کرد: علاوه بر لزوم ساخت مسجد بر اساس یک الگوی مناسب شهر سازی در جهت برطرف کردن این نیاز باید اقدامات دیگری در جهت آبادانی مساجد انجام داد ./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.