نصب پنل‌های خورشیدی، کمک به اقتصاد خانواده‌های ایرانی

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ،’ محمد بهزاد’ با بیان اینکه طرح نصب پنل‌های خورشیدی برای مصارف خانگی به تازگی از سوی وزارت نیرو عنوان شده است، گفت: این طرح باید با حمایت و همکاری برخی از دستگاه‌ها مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود تا مشترکان بتوانند با استفاده از تسهیلات، چنین پنل‌هایی را در پشت بام خانه‌های خود نصب کنند.

معاون وزیر نیرو افزود: تولید و استفاده از انرژی با نصب پنل‌های خورشیدی افزون بر اینکه به اقتصاد خانواده می کند، می‌تواند در کاهش پیک مصرف برق نیز موثر باشد.

وی با بیان اینکه نصب پنل‌های خورشیدی برای مصارف خانگی تقریباً در تمام نقاط کشور امکانپذیر است، هزینه اولیه نصب این پنل‌ها را حدود ۶۰ میلیون ریال به ازای هر کیلووات عنوان کرد.

به گفته ی معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی پنل‌های خورشیدی قابلیت نصب بر روی پشت بام تمامی ساختمان‌ها را دارد.

وی اضافه کرد: این مولدها طوری طراحی شده است که با اتصال به پشت کنتور برق خانه‌ها در ابتدا از برق تولیدی مولد خورشیدی استفاده می‌کنند و در صورت مصرف بیشتر از برق شبکه سراسری استفاده می‌کنند.

بهزاد خاطر نشان کرد: پنل‌های خورشیدی هزینه نگهداری خاصی ندارد و انرژی‌های خورشیدی حاصل از آن تا دو روز ذخیره سازی می شود و می‌توان از آن استفاده کرد.

اقتصام**۲۰۲۴**۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۵۷۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.