نصب پوسترهای طلوع درسطح شهر به گسترش فرهنگ انتظار کمک می کند

‘سعید کردی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:از ابتدای برگزاری جشنواره پوستر طلوع، برگزارکنندگان این رقابت هنری به دنبال این بودند که آثار درفضای شهری دیده شود و تنها به دیوارهای نمایشگاهی محدود نشود.

وی به وجود مخاطب عام و خاص برای آثار هنری اشاره کرد و ادامه داد:از آنجا که به طور معمول نگارخانه ها محل مراجعه هنرمندان است و مردم عادی کمتر در گالری ها حضور پیدا می کنند،برآن شدیم علاوه حفظ جایگاه هنری آثار و برگزاری نمایشگاه، بخشی از پوسترها را نیز در معابرعمومی نصب کنیم.

مدیر کانون فرهنگی و هنری طلوع یادآورشد:راهیابی پوسترهای طلوع به فضای شهری علاوه برنفوذ و گسترش فرهنگ مهدویت در زندگی روزمره مردم،فضای شهری را نیز هنری و معنوی خواهد کرد و این از جمله اهداف برگزار کنندگان این رویداد هنری است.

دبیراجرایی جشنواره پوستر طلوع توضیح داد:ما تمام آثار راه یافته به بخش نمایشگاهی این رویداد هنری را به سازمان زیباسازی شهرداری تحویل داده ایم، اما در سطح شهر و میادین آثار دوره گذشته -دومین دوسالانه پوستر طلوع- نصب شده و ما هم دلیل آن را نمی دانیم.

به گفته کردی، مفهوم انتظار و ظهور مهدی موعود(عج)، زمان و دوره خاصی ندارد و همیشه باید در یادها و دل ها برقرار باشد،اما فرارسیدن ماه شعبان و نزدیکی به میلاد امام زمان(عج) زمان بسیار مناسبی برای سازمان زیباسازی است تا این آثار را درسطح عمومی نصب کند.

وی همچنین گفت:علاوه برسازمان زیباسازی ،توافقاتی با سازمان قطار شهری تهران برای استفاده از پوسترهای دوسالانه طلوع در ایستگاه ها و واگن های قطار صورت گرفته که درصورت نهایی شدن اجرایی خواهد شد.

دبیراجرایی این دوسالانه، برگزاری چهارمین دوره جشنواره پوستر طلوع را منوط به آسیب شناسی دوره های برگزار شده دانست و یادآورشد:اگر بررسی و آسیب شناسی های انجام شده و استفاده از نظرات اساتید پوستر ما را برای برگزاری مجدد این رویداد هنری ترغیب کرد،به طور قطع این دوسالانه تداوم خواهد یافت.

نمایشگاه آثار این دوره از جشنواره با عرضه ۱۸۱ اثر، از ۹ تا ۱۷ تیرماه در فرهنگسرای بهمن برپاست.

فراهنگ**۹۱۷۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۸۴۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.