نصب کیسه هوا برروی تمام خودروها

سیبنا: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: تا پایان سال کیسه هوا (ایربگ) روی همه خودروها نصب می‌شود. 

نظام‌الدین برزگری امروز در جمع خبرنگاران گفت: این کار باید تا پایان شهریور تحقق می یافت ، اما به دلیل برخی نوسان های ارزی و افزایش قیمت ها به تاخیر افتاد.

برزگری با اشاره به اجباری بودن نصب کیسه هوا (ایربگ) بر روی خودروهای تولید داخل اظهار داشت : بیشتر خودروهای تولید داخل به ایربگ مجهز است و ایران خودرو هم اعلام کرده است ایربگ را به طور کامل بر روی محصولات نصب می کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: البته هم اکنون نصب ایربگ بر روی بخشی از خودروهای سایپا انجام می شود که باید بر روی تمام خودروها نصب شود.

برزگری درباره جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت چینی هم گفت : بیشتر مبادلات تجاری هم اکنون با چین صورت می گیرد و برای جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت ، تفاهم نامه ای با سازمان استاندارد چین منعقد شده است.

وی افزود : بیش از ۳۶ هزار نازل سوخت در جایگاه های عرضه سوخت بازرسی شده و پارسال نیز ۶۲ هزار مورد بازدید از نازل‌ها صورت گرفته است.
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: پارسال ۳۸۰۰ پروانه علامت کاربرد استاندارد صادر شده است.

برزگری با اشاره به پیش رو بودن هفته استاندارد، گفت: در هفت سال اخیر ۱۳ هزار و ۴۹۷ استاندارد ملی تدوین شده است و۴۲ هزار نفر نیرو در خارج سازمان نیز همکاری دارند.

۱۴ اکتبر – ۲۲ مهر ؛ روز جهانی استاندارد است و ویژه برنامه هایی هم به مناسبت هفته استاندارد برگزار می شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.