نصف شدن تولید شکر در کشور

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: میزان تولید شکر ۵۰ درصد کاهش یافته، در صورتی که کشور به راحتی می‌تواند در تولید شکر خودکفا شود.

نصف شدن تولید شکر در کشور

به گزارش ممتاز نیوز، ذبیح الله اعظمی گفت: تقریبا ۱.۴ میلیون تن شکر تولید می‌شود که تاکنون ۱.۱ میلیون تن آن وارد شده؛ با در نظر گرفتن ذخایر استراتژیک ماهیانه ۱۷۰ هزار تن شکر نیاز داریم که با اضافه این ذخایر ۲.۵ میلیون تن از این محصول در دست قرار دارد.

این نماینده «تفاوت ارز نیمایی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی با ارز ۴۵ هزار تومانی را یکی از علت‌هایی دانست که باعث می‌شود واردات شکر جذاب‌تر از کمک به زیرساخت‌ها شود. 
به گفته اعظمی، زیرساخت‌های کشت و کار، تولید و فرآوری قند از چغندر قند یا قدیمی و فرسوده و یا بازسازی و نوسازی نشده است.  
وزارت کشاورزی تلاش کرده منفعت کشاورز را از تولید پیاز کاهش دهد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وزارت کشاورزی تلاش کرده هزینه تولید پیاز و منفعت کشاورز را کاهش دهد، درحالیکه وزیر گفته بود هرگز اجازه نمی‌دهیم از جیب کشاورز برای مصرف کننده هزینه شود.

اعظمی گفت: معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی بدون توجه به قوانین، نظارت مجلس و میزان تولید پیاز در بازار‌های جنوب و جنوب شرق کشور، خودسرانه این محصول را وارد کرده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: پیاز در سر زمین حدود ۱۵ هزار تومان است و با محاسبه کرایه حمل و سود متعارف میدان بار، دلال‌‌ها حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان به جیب می‌زنند. کمیسیون کشاورزی این موضوع را دنبال می‌کند و انتظار داریم وزیر جهاد پیگیر باشد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.