نظارت بر عملکرد نمایندگی های خودروسازان

این خبر امروز شنبه ۶ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

نظارت بر عملکرد نمایندگی های خودروسازان

عصر خودرو : رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان iبه نمایندگی‌های فروش خودروسازان اخطار داد با هرگونه تخلف گران‌فروشی و عدم عرضه خودرو iبه شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از ایسنا سیدجواد تقوی در پاسخ iبه اینکه بعضا شنیده می‌شود بعضی از خودروسازان از عرضه محصول اجتناب می‌کنند، اظهار نمود: خودروسازان در حال حاضر فروش محصولات خود را iبه شیوه‌های مختلفی از جمله فروش نقدی و پیش‌فروش انجام می‌دهند با این حال ممکن است تخلفاتی در نمایندگی فروش رخ داده باشد که در صورت اثبات با آن برخورد خواهد شد.
وی در پاسخ iبه اینکه بعضی از نمایندگی‌های فروش در پاسخ iبه خریداران عنوان می‌کنند که iبه سبب عدم عرضه از سوی خودروساز خودرویی iبه نرخ رسمی برای فروش ندارند، اظهار نمود: نمایندگی‌ها سهمیه‌ فروش خود را از خودروسازان دریافت می‌کنند بنابراین اگر نمایندگی سهم خود را iبه طور کامل عرضه نموده باشد پذیرفتنی است، اما اگر خودرو را در اختیار داشته و از فروش اجتناب کند، تخلف است.
رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در پاسخ iبه اینکه مراجعان iبه نمایندگی‌های فروش خودروسازان چگونه باید متوجه شوند که نمایندگی خودرویی برای فروش دارد یا خیر؟ خاطرنشان نمود: این کار از سوی سازمان حمایت پیگیری می‌شود. iبه عنوان مثال خریداری که در مراجعه iبه نمایندگی علی‌رغم رویت خودرو با پاسخ موجود نمی باش مواجه شده است، می‌تواند iبه ما اعلام کند تا پیگیری شود.
تقوی ادامه داد: اینکه نمایندگی رسمی فروش خودروساز محصولات را گران‌تر از نرخ مصوب عرضه کند تخلف است iبه‌گونه‌ای که یکی از موضوعاتی که در طرح اخیر تشدید نظارت و بازرسی با آن برخورد می‌شود چنین مصادیقی است.
وی افزود: تیم بازرسی سازمان حمایت در صورت ارائه‌ گزارش تفسیری با مراجعه iبه نمایندگی فروش لیست آخرین سهمیه‌ دریافتی از خودروساز، تعداد خودروهای فروخته شده و تعداد خودروهای موجود را بررسی می‌کند تا ببیند تخلفی رخ داده است یا نه.
رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در پاسخ iبه اینکه چگونه مشخص می‌شود نمایندگی خودرو را iبه دلال فروخته یا مصرف‌کننده نهایی، اظهار نمود: همه چیز این موضوع قابل پیگیری است، زیرا کد ملی و آدرس خریدار معلوم است. البته از لایه‌های پنهانی صحبت می‌شود که مربوط iبه زد‌وبند‌های پشت پرده است.
وی در خصوص صحبت‌های اخیر دبیر انجمن خودروسازان مبنی بر اینکه بخش‌هایی از سیستم فروش بعضی از خودروسازان با دلالان در ارتباط می باشند و اینکه آیا گزارش تفسیریی در این باره iبه شما رسیده است؟ تصریح نمود: این موضوع جزو مصادیق تخلف است که ممکن است اتفاق بیفتد البته ما iبه عنوان اظهارات خارجی آن را شنیده‌ایم، اما مصداق عینی نداشته است.

شنبه ۶ آبان   ۲:۲۵

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.