نظارت بر فرآیند آموزش حضوری مدارس از ۱۴ فروردین

سرپرست اداره‌کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش پرورش بر ضرورت نظارت بر فرآیند آموزش حضوری مدارس از ۱۴ فروردین تاکید کرد.

نظارت بر فرآیند آموزش حضوری مدارس از ۱۴ فروردین

به گزارش ممتاز نیوز، سید مجتبی هاشمی با حضور در جلسه‌ فرآیند آموزش حضوری مدارس که به صورت ویدئو کنفرانسی در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، در خصوص نظارت بر فرآیند بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: این نظارت با هدف کمک به آموزش حضوری و ایجاد دغدغه در مدیران و با هماهنگی در زمینه جمع‌آوری اطلاعات واقعی و دقیق از مدارس از روز ۱۴ فروردین ماه در سطح استان‌ها و مناطق شروع خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با نحوه اجرای نظارت توسط بازرسین وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: درصدد هستیم اساس نظارت‌ها را در سطح استان با راهبری وزارت آموزش و پرورش شکل دهیم از اینرو تیم‌های نظارت و ارزیابی در ابتدای ورود به استان‌ها جلسه‌ای را برگزار خواهند کرد و از ادارات‌کل استان‌ها در حوزه شورای معاونین و روسای ادارات تقاضای همکاری داریم.

هاشمی با اشاره به اینکه نظارت و ارزیابی در ابتدا از مدارس به صورت خوداظهاری و مناطق به‌صورت مشارکتی صورت خواهد گرفت خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این مبنا بود که با محور قرار دادن بخش‌نامه و شیوه‌نامه های ابلاغی، از مشارکت همه حوزه‌ها در امر نظارت استفاده کنیم.

وی افزود: در مرحله دوم نظارت در سطح وزارت آموزش و پرورش رخ خواهد داد که نظارت بر نظارت است. نظارت‌ها ابتدا در مدارس و مناطق و در استان‌ها شروع می‌شود و انتظار داریم با کمک همکاران در ارزیابی عملکرد استان‌ها نظارتی دقیق اتفاق صورت گیرد.

این مقام مسئول در ارتباط با حیطه‌هایی که مورد نظارت قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته در نظر داریم دو حیطه را مورد نظارت و بررسی قرار دهیم. حیطه نظارت بر فرایندهایی که مرتبط با آموزش حضوری و تمهید مقدمات آموزش حضوری است و حیطه دوم بحث نتایج مبتنی بر این جریان است.

هاشمی در خصوص چگونگی انتخاب مناطق برای نظارت گفت: انتخاب استان‌ها و مناطق را با توجه به اطلاعاتی که توسط بعضی از گزارش‌های خود اظهاری ارسال شده از مدارس دریافت کردیم و به‌صورت اتفاقی که بر اساس تشخیص بازرسین انجام می‌شود صورت خواهد گرفت.

سرپرست اداره‌کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: نظارت‌ها در سه سطح نظارت بر عملکرد ستاد استانی، ستاد مناطق و عملکردی که مدارس دارند انجام خواهد شد. وی در ارتباط با اقداماتی که قرار است در جلسات هماهنگی در استان‌ها انجام شود گفت: در جلسه هماهنگی به تشریح فرایند نظارت و استماع گزارش استان‌ها خواهیم پرداخت و پس از انجام و اتمام فرآیند نظارت، اطلاعات دریافتی در سامانه ثبت و پس از تهیه گزارش مدیریتی جهت راهبری فرآیندها و تدوین شاخص‌ها برای رتبه‌بندی استان‌ها تقدیم مقام عالی وزارت خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.