نظارت بر قیمت‌ها به عهده اتحادیه رایانه نیست

۱۵م دیماه ،

نظارت و بازرسی بازار کامپیوتر از لحاظ نصب برچسب قیمت‌ها روی انواع کالاها به عهده اتحادیه فناوران رایانه تهران نیست.
“سیدمهدی میرمهدی” رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: این اتحادیه تنها می تواند در زمینه برچسب قیمت‌ها به فروشندگان این اتحادیه اخطار دهد چرا که نظارت اصلی این امر در بازار برعهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان وسازمان بازرسی کشور است.
وی افزود:‌در حال حاضر بازرسان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و سازمان بازرسی کشور در بازار تمامی کالاها از جمله بازار کامپیوتر و لپ تاپ به نظارت مغازه ها و فروشگاه‌ها می پردازند و در صورت تخلف با اشخاص برخورد قانونی انجام می‌دهند.
رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به گران فروشی بعضی از فروشندگان لپ تاپ و کامپیوتر در بازار تهران گفت:‌در صورت هرگونه ملاحظه گران فروشی کاربران و مشتریان این کالای دیجیتالی می توانند با مراجعه به این اتحادیه به شکایت مربوطه خود بپردازند که در آن صورت شکایت‌ها به مراجع قانونی ارسال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نهادهای مسوول و همچنین این اتحادیه باید در این زمینه نظارت داشته باشند، گفت: نهادهای مسوول باید با نظارت مستمر از وضعیت ایجاد شده در سطح بازاردیجیتال تهران باید از سفید ماندن تابلوهای اعلام قیمت جلوگیری کنند.
به گزارش موبنا،‌این اظهارات در حالی بیان می‌شود که بعضی از فروشندگان گوشی‌های موبایل معتقدند که نرخ ارز در کشور به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند و به سبب همین امر تغییر قیمت کالاهای مورد نظر نیز برای چند بار متوالی در روز کاری زمان بر است.
آنها معتقدند که تا ثابت شدن نرخ ارز در کشور بیشتر تابلوهای اعلام قیمت همچنان سفید می‌مانند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.